رژیم صهیونیستی سست‌تر از خانه عنکبوت

رژیم صهیونیستی سست‌تر از خانه عنکبوت
يکشنبه 2 بهمن 1401 - 13:14

این روزها شاهد تشدید اختلافات موجود بین احزاب حاکم و مخالف در رژیم صهیونیستی هستیم. این اختلافات تأثیرات مستقیمی در جامعه و میان شهروندان این رژیم بر جای می‌گذارند؛ به طوریکه شاهد بروز و گسترش بی سابقه ترس و نگرانی از فروپاشی این رژیم جعلی و بروز جنگ داخلی، در میان صهیونیست ها هستیم.

العالم - کشکول

رژیم صهیونیستی این روزها صحنه تظاهرات و اعتراضات گسترده ای است که هر هفته شنبه ها در اعتراض به تصمیمات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم و سیاست‌های وی برای "تضعیف دستگاه قضایی" و تبدیل نظام حکومتی این رژیم به دیکتاتوری راه می افتد.

به گزارش روزنامه صهیونیستی هاارتس، هزاران شهرک نشین عصر دیروز شنبه در تل آویو و حیفا علیه کابینه نتانیاهو و در اعتراض به تصمیم این کابینه و مداخله آن در قانونگذاری و اختلال در نظام قضایی رایج در این رژیم تظاهرات کردند.

جرقه این اعتراضات با اصرار "یاریف لیوین"، وزیر دادگستری رژیم بر مواضع خود در خصوص تصویب اصلاحات و تغییرات قانونی برای تضعیف دستگاه قضایی به نفع پارلمان و تضمین سلطه پارلمان بر دستگاه قضایی زده شد. از این گذشته به دنبال مخالفت دادگاه عالی رژیم با انتصاب "اریه درعی"، رهبر حزب شاس در کابینه این رژیم، به اتهام ارتباط وی با پرونده های فساد، وضعیت نتانیاهو از گذشته هم بدتر شده است و کابینه وی به منظور تضمین مشارکت درعی در این کابینه، هشدار داده است که "دادگاه عالی" را از همه اختیاراتش خلع خواهد کرد.

عدل یاسین، کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی به رسیدن اختلافات داخلی در این رژیم به نقطه بدون بازگشت اشاره کرده و تصریح می کند که با اینکه امکان بروز درگیری مسلحانه بعید به نظر می رسد اما این احتمال وجود دارد که برخی گروه ها دست به ترور یکی از شخصیت های مهم زده و با این کار به اختلافات موجود دامن بزند و نوعی هرج و مرج افسارگسیخته را در داخل این رژیم به وجود بیاورد به طوری که این رژیم دیگر کنترل اوضاع را به کلی از دست بدهد.

"اسحاق هرتزوگ"، رئیس رژیم صهیونیستی با اشاره‌ای گذرا به خارج شدن کنترل اوضاع از دست وی و اعتراف به شکست خود در مهار اوضاع گفته است: "به صراحت می گویم که هیچ تضمینی برای موفیت آمیز بودن میانجی گری بین طرف هایی که باعث این وضعیت شده اند، وجود ندارد".

این کارشناس تأکید کرده است که مهمترین چیزی که اکنون این رژیم را تهدید می کند، نفوذ و گسترش دامنه اختلافات به ارتش و دیگر نهادهای دولتی و دانشگاهی است زیرا همین موضوع باعث تشدید فروپاشی پایه های سست این رژیم و در هم شکستن مصونیت اجتماعی رژیم و تشدید بی سابقه مهاجرت معکوس صهیونیست ها در جستجوی مکانی امن خواهد شد.

در همین راستا روزنامه عبری "یسرائیل هیوم" می گوید نتانیاهو دستور دادگاه عالی را اجرا و در جلسه هفتگی دولت، که امروز یکشنیه برگزار می شود، آریه درعی، وزیر کشور و بهداشت خود را برکنار خواهد کرد. اما این حرکت، ائتلاف احزاب دست راستی در کابینه این رژیم را چالشی بسیار بزرگ رو به رو خواهد کرد چرا که خروج درعی از ائتلاف، کابینه را در معرض فروپاشی قرار خواهد داد. به همین دلیل است که به گفته این روزنامه، وی همچنان در تلاش برای یافتن راه حل فوری برای بازگرداندن درعی به صحنه سیاست و تصویب قانونی برای جلوگیری از دخالت دادگاه عالی در انتصابهای کابینه است چرا که بدون درعی، حزب شاس حتی یک روز هم در کابینه نخواهد ماند و نتایناهو به خوبی می داند که بدون شاس، کابینه ای در کار نخواهد بود.

این وضعیت بیشتر از همیشه ثابت می کند که رژیم صهیونیستی از خانه عنکبوت هم سست تر است.

پربیننده ترین خبرها