مقامات گمرک ایالات متحده: با افزایش قیمت تخم‌مرغ در آمریکا، تلاش‌ها برای قاچاق این کالا از مکزیک تشدید شده است

مقامات گمرک ایالات متحده: با افزایش قیمت تخم‌مرغ در آمریکا، تلاش‌ها برای قاچاق این کالا از مکزیک تشدید شده است
يکشنبه 2 بهمن 1401 - 14:06

بهای تخم‌مرغ در آمریکا در 12 ماه اخیر حدود 60 درصد افزایش یافته است.

العالم - آمریکا

به نقل از سی‌ان‌ان، به گفته مقامات مرزی، قیمت های بالا باعث افزایش تلاش ها برای قاچاق تخم مرغ از مکزیک به ایالات متحده شده است.
جنیفر دی لا او، مدیر عملیات میدانی در منطقه مرزی در توییتی نوشت افسران اداره گمرک و حفاظت مرزی سن دیگو شاهد افزایش موارد تلاش‌ها برای جابجایی تخم‌مرغ از مرز ایالات متحده و مکزیک بوده‌اند.
دی لا او در توییت خود افزود: «دفتر منطقه ای سن دیگو اخیراً متوجه افزایش تعداد تخم‌مرغ‌های رهگیری شده در مبادی ورودی شده است. به عنوان یادآوری، ورود تخم‌مرغ‌های خام از مکزیک به ایالات متحده ممنوع است، عدم اعلام اقلام کشاورزی می تواند منجر به جریمه تا سقف 10 هزار دلار شود.»
طبق اعلام گمرک و حفاظت مرزی، انتقال تخم مرغ از مکزیک به ایالات متحده به دلیل خطر ابتلا به آنفولانزای پرندگان و بیماری نیوکاسل، یک ویروس مسری که پرندگان را تحت تاثیر قرار می دهد، غیرقانونی است.
در بیانیه ای که به سی ان ان ایمیل شد، گرلین آلکوردو، کارشناس امور عمومی گمرک و حفاظت از مرز، افزایش تلاش برای قاچاق تخم مرغ را به افزایش قیمت تخم مرغ در ایالات متحده نسبت داد. بر اساس گزارش اداره آمار کار، شیوع گسترده آنفولانزای مرگبار پرندگان در آمریکا باعث افزایش سرسام‌آور قیمت تخم مرغ شده و بهای آن از نوامبر تا دسامبر 11.1 درصد و طی یک سال، 59.9 درصد افزایش یافته است.
به گفته آلکوردو، این افزایش در گذرگاه تیجوانا-سان دیگو و همچنین «دیگر نقاط مرزی جنوب غربی» گزارش شده است.

پربیننده ترین خبرها