پاکستان: بازدید ناوگروه ایران بیانگر عزم مشترک برای صلح منطقه‌ای است

پاکستان: بازدید ناوگروه ایران بیانگر عزم مشترک برای صلح منطقه‌ای است
يکشنبه 2 بهمن 1401 - 16:13

همزمان با پایان بازدید رسمی ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از بندر «کراچی» نیروی دریایی پاکستان اعلام کرد این سفر مظهر روابط مستحکم دوکشور و عزم مشترک برای صلح منطقه‌ای است.

العالم ـ آسیا

روابط عمومی نیروی دریایی پاکستان امروز (یکشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: سفر ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به پاکستان بر تلاش های مشترک برای ارتقای ثبات منطقه ای و امنیت دریایی برای حفاظت از خطوط ارتباطی دریایی و دریانوردان در منطقه تاکید می کند.

در این بیانیه آمده است: در طول اقامت فرمانده ناوگروه ایرانی و کادر همراه در بندر کراچی، هر دو نیروی دریایی تعاملات حرفه‌ای، دیدارها و جلساتی در مورد موضوعات مربوط به منافع دوجانبه داشتند.

نیروی دریایی پاکستان افزود: در پایان این بازدید، رزمایش عبوری بین دو نیروی دریایی در آب‌های شمالی دریای عرب به منظور ارتقای همکاری های دریایی انجام شد.

روابط عمومی نیروی دریایی پاکستان اعلام کرد: سفر ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به پاکستان مظهر روابط مستحکم دوجانبه دو کشور و عزم برای صلح منطقه‌ای است.

روز چهارشنبه ۲۸ دیماه امسال در راستای تداوم دیپلماسی دفاعی تهران و اسلام‌آباد و مشارکت در تامین امنیت در آب‌های بین‌المللی، دو فروند ناوچه و یک فروند زیردریایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای اجرای بازدید، وارد بندر «کراچی» در جنوب پاکستان شدند.

همزمان با این بازدید و در همان روز، ناوگروه صلح و دوستی نیروی دریای ارتش پاکستان در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس پهلو گرفت.

ناوگروه نداجا شامل ۲ ناو و یک زیردریایی پس از بازدید چهار روزه رسمی روز گذشته بندر کراچی را ترک و همزمان با آن تمرین مشترک نیروهای دریایی ایران و پاکستان نیز منعقد گردید.

پربیننده ترین خبرها