انتخابات ریاست جمهوری ترکیه ۲۴ اردیبهشت برگزار می شود

 انتخابات ریاست جمهوری ترکیه ۲۴ اردیبهشت برگزار می شود
يکشنبه 2 بهمن 1401 - 22:19

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد که انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری یک ماه زودتر که پیشتر تعیین شده بود، در ۱۴ ماه می (۲۴ اردیبهشت) برگزار خواهد شد.

العالم ـ ترکیه

بنابر گزارش رویترز، دفتر رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه تصاویری را پخش کرد که در آن اردوغان در دیدار با رای دهندگان جوان در استان بورسا در شمال غربی این کشور, تاریخ انتخابات را اعلام می کند.

اردوغان گفت: در کنار شما جوانانی که برای اولین بار در انتخابات شرکت می کنید در۱۴ ماه مه ( ۲۴ اردیبهشت) درانتخابات شرکت خواهم کرد.

ائتلاف ۶ حزب «اپوزیسیون» برای رقابت با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در سایه بحران شدید اقتصادی و برخی تغییرات در قوانین در این کشور، شرایط متفاوتی را نسبت به گذشته برای انتخاباتی پارلمانی و ریاست جمهوری پیش روی ترکیه رقم زده است.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی به بررسی اجمالی فضای انتخابات ترکیه در سایه رقابت حزب حاکم و احزاب اپوزیسیون پرداخت و نوشت: رئیس‌جمهوری ترکیه که تقریباً قدرت مطلق را در دست دارد، به دنبال یک دوره دیگر ریاست جمهوری از طریق انتخابات است هر چند با توجه به بحران اقتصادی در این کشور، نظرسنجی‌ها نشان از این دارد که این رقابت می‌تواند۲۰ سال حاکمیت «رجب طیب اردوغان» را که طولانی ترین در نوع خود در این کشور است، در معرض تهدید قرار دهد.

پربیننده ترین خبرها