سازمان‌های حقوق بشری خواستار آزادی دو فعال جوان سعودی شدند

سازمان‌های حقوق بشری خواستار آزادی دو فعال جوان سعودی شدند
يکشنبه 2 بهمن 1401 - 23:10

سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر با تاکید بر اینکه آزادی اینترنت در عربستان سعودی به نازل‌ترین سطح خود رسیده است، خواستار آزادی فوری دو فعال اینترنتی سعودی شدند.

العالم ـ عربستان سعودی

اکانت توییتری "مفتاح" در حساب رسمی خود نوشت: پایگاه "Article19" در گزارشی آورده است که سازمان های بین المللی حقوق بشر از دولت عربستان می خواهند تا "اسامه خالد" و "زیاد السفیانی" دو پزشک سعودی و فعال اینترنتی را آزاد کند، خالد و السفیانی در سال 2020 به سبب فعالیت در اینترنت بازداشت شدند.

در این گزارش آمده است که مقامات سعودی برای کنترل بیشتر اینترنت و خاموش کردن صدای مخالفان دست به اقدامات گسترده می زنند. میزان سرکوب ها به شدت افزایش یافته است.

طبق این گزارش، اسامه خالد و زیاد السفیانی دو پزشک جوانی که در تهیه و تدوین مطالب نسخه عربی ویکی پدیا مشارکت گسترده دارند، در سال 2020 بازداشت شدند.

نهادهای بین المللی حقوق بشر آزادی اسامه خالد و زیاد السفیانی و دیگر فعالانی که در سال 2020 به سبب فعالیت در اینترنت بازداشت شده بودند، خواستار شدند.

سازمان بین المللی "خانه آزادی" در گزارشی آورده است که عربستان سعودی از لحاظ آزادی فعالیت در اینترنت در میان کشورهای عربی در قعر جدول قرار دارد.

پربیننده ترین خبرها