مراسم سه روزه تاجگذاری پادشاه انگلیس

مراسم سه روزه تاجگذاری پادشاه انگلیس
دوشنبه 3 بهمن 1401 - 02:16

کاخ باکینگهام جزئیات برگزاری مراسم تاجگذاری چارلز سوم را منتشر کرد که طبق آن قرار است این مراسم سه روز به طول بینجامد.

العالم-اروپا

کاخ باکینگهام روز شنبه جزئیات مراسم تاجگذاری چارلز سوم پادشاه انگلیس را اعلام کرد که طبق آن یک مراسم سه روزه در کل کشور برگزار خواهد شد و مردم عادی نیز می‌توانند در روز سوم در آن حضور داشته باشند.

براساس گزارش سی ان ان، این مراسم روز شنبه 6 ماه مه آغاز خواهد شد که شامل «ناهار بزرگ تاجگذاری» و «کنسرت تاجگذاری» و روز سوم نیز به صورت عمومی توسط گروههای داوطلب در هر شهر برگزار خواهد شد.

برگزاری سه روزه این مراسم درحالیست که طی سالهای گذشته انتقادات درباره ریخت و پاشهای مراسمات سلطنتی در انگلیس افزایش یافته است.

برگزاری مراسم عروسی نوه ملکه در سال 1397 با هزینه حدودی 32 میلیون پوندی یکی از پرخرج‌ترین این مراسم‌ها بود آنهم در زمانی که دولت انگلیس سیاست ریاضت اقتصادی را در پیش گرفته بود.

به گفته کارشناسان، مراسم تاجگذاری چارلز سوم با مراسم تاجگذاری ملکه سابق انگلیس بسیار متفاوت خواهد بود. مراسم تاجگذاری ملکه الیزابت دوم تنها سه ساعت طول کشیده بود و به صورت زنده برای عموم به نمایش درآمد.

سی ان ان افزود: این درحالیست که برخی از گروههای ضد سلطنتی که مخالف برگزاری چنین جشنهایی هستند اعلام کرده‌اند که همزمان با برگزاری مراسم در مقابل کلیسای وست مینستر تجمع اعتراضی برگزار خواهند کرد.

«گراهام اسمیت» سخنگوی «گروه جمهوری» که مخالف سلطنت است در بیانیه‌ای گفت: تاج گذاری جشن قدرت و امتیاز ارثی است، جایی در جامعه مدرن ندارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها