گزارش العالم از نخستین کارخانه هوش مصنوعی در تهران

دوشنبه 3 بهمن 1401 - 10:05

نخستین کارخانه هوشمندسازی در ایران، با حضور دستیار علمی و فنی رئیس‌جمهور و تعدادی از دست‌اندرکاران این حوزه در تهران افتتاح شد.

العالم- ایران

کارخانه کاربردهای هوش مصنوعی با نام "امیدینو" دهمین کارخانه نوآور و اولین کارخانه هوشمند تحت حمایت بانک "سپه" در ایران است.

"روح‌الله دهقانی فیروزآبادی" دستیار علمی و فنی رئیس‌جمهور که روز شنبه در مراسم افتتاح این کارخانه حضور داشت، افتتاح این کارخانه را رویداد مهم و تلاش مشترک بین نظام‌های مالی و همچنین سیستم‌های فناوری و نوآور کشور عنوان کرد و گفت که این امر به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان کمک می‌کند.

هدف از احداث این کارخانه توسعه و استقرار نهادهای زیست‌بوم مانند مراکز نوآوری، شتاب‌دهنده‌ها و استارتاپ‌ها، مهارت‌افزایی و توانمندسازی نخبگان حوزه هوشمندسازی، پاسخ به نیازهای فناورانه و اولویت‌های حوزه هوشمندسازی کشور با اتکا به شرکت‌های دانش‌بنیان است که به عنوان نقطه اتصالی برای شرکت‌های نوآور و دانش‌بنیان در کنار شرکت‌های بزرگ برای ایجاد قطب نوآوری حوزه هوشمندسازی و ارتباط هدفمند با فعالان داخلی و خارجی این حوزه و ایفای نقش نوآوری درون‌سازمانی با هدف شناسایی کارکنان نوآور و خلاق به شمار می‌رود.

در این مراسم، دکتر "محمدمحسن صدر" مدیرعامل شرکت امیدبوم گفت: با حمایت بانک سپه و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری توافق کرده‌ایم که مرجعیت هوشمندسازی را داشته باشیم و به جوانان کشور کمک کنیم؛ چرا که اکوسیستمی ایجاد کرده‌ایم که تا بتوانیم زمینه‌های مختلفی را که شرکت‌ها برای توسعه نیاز دارند به آنها ارائه دهیم.

سبد فناوری کارخانه به لحاظ فعالیت در حوزه‌های 7 گانه، فینتک، انرژی، معدن، حمل و‌نقل، سلامت، کالاهای اساسی، کشاورزی (امنیت غذایی) در نظر گرفته شده است.

یک شتاب‌دهنده در حوزه هوشمندسازی، 4 شرکت دانش‌بنیان به همراه ابزارهای اکوسیستم همچون هلدینگ رسانه‌ای خلاق، صندوق جهت تأمین مالی، نماینده فن بازار پارک پردیس در کارخانه مستقر شده‌اند.

مراحل ساخت و تجهیز آن در کمترین زمان ممکن و طی ۴۰ روز کاری انجام شد که بی‌سابقه است.

پربیننده ترین خبرها