دادستان روسیه: رسیدگی شکایت از مسکو توسط دادگاه حقوق بشر اروپا مبنای قانونی ندارد

دادستان روسیه: رسیدگی شکایت از مسکو توسط دادگاه حقوق بشر اروپا مبنای قانونی ندارد
دوشنبه 3 بهمن 1401 - 13:04

دادستان کل روسیه گفت که تصمیم دادگاه حقوق بشر اروپا (ECHR) برای رسیدگی به شکایات علیه مسکو مبنای قانونی ندارد.

العالم - اروپا

ایگور کراسنوف در مصاحبه با ایزوستیا که روز دوشنبه منتشر شد، اظهار کرد، روسیه از ۱۵ مارس ۲۰۲۲ ( ۲۵ اسفند سال گذشته ) همکاری خود با دادگاه حقوق بشر اروپا را متوقف کرده است و تصمیم ECHR برای بررسی شکایات علیه فدراسیون روسیه به دلیل تخلفاتی که قبل از ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۲ رخ داده است، مبنای قانونی ندارد.

وی یادآور شد که ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۲ منعکس کننده موضع کمیته وزیران شورای اروپا (CMCE) به عنوان زمان خاتمه مشارکت فدراسیون روسیه در کنوانسیون حمایت از حقوق بشر و آزادی های اساسی مندرج در قطعنامه این کمیته است.

کراسنوف یادآور شد، در ۱۵ مارس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای خروج این کشور از شورای اروپا تصمیم گرفت و در همان روز به طور رسمی به شورای اروپا در این مورد اطلاع داده شد.

دادستان کل کشور گفت: از همان تاریخ، تعامل با دادگاه اروپایی حقوق بشر و اجرای تعهدات مندرج در ECHR خاتمه یافته است.

ایگور کراسنوف خاطرنشان کرد: «در عین حال، دادگاه اروپا در غیاب دلایل قانونی، خود را برای رسیدگی به شکایات مطرح شده علیه فدراسیون روسیه در مورد نقض ادعایی ECHR که قبل از ۱۶ سپتامبر رخ داده است، دارای صلاحیت دانست.

وی ادامه داد: نقض قوانین بین المللی توسط شورای اروپا تنها گواه این واقعیت است که سازوکارهای این سازمان به عنوان ابزاری برای حل مشکلات ژئوپلیتیکی که تصمیمات تبعیض آمیز علیه کشور ما را ترویج می کنند، مورد استفاده قرار می گیرد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها