در نشست خبری با قالیباف:

رییس دومای روسیه: تحریم‌های ایالات متحده آمریکا باعث انسجام تهران و مسکو می‌شود

رییس دومای روسیه: تحریم‌های ایالات متحده آمریکا باعث انسجام تهران و مسکو می‌شود
دوشنبه 3 بهمن 1401 - 14:48

 رئیس دومای فدراسیون روسیه گفت: تحریم های ایالات متحده آمریکا و دست نشاندگان آنها علیه ایران و روسیه باعث انسجام دو کشور می شود.

العالم ـ ایران

ویاچسلاو والودین روز دوشنبه در نشست خبری مشترک با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلسه مشترک روسای پارلمان‌های دو کشور گفت: این جلسه در چارچوب کمیسیون مشترک و سطح عالی برگزار شد و مسائلی که دارای یک محتوای قابل درک و فهم برای هر دو طرف باشد در این کمیسیون بررسی می شود.

رییس دومای روسیه با اعلام اینکه روابط تهران و مسکو وارد سطح عالی شده و در سطوح مختلف گسترش یافته است، افزود: در جلسات مشترک، مسایلی که مورد دغدغه اتباع و دولت های ایران و روسیه است، مورد بررسی قرار می گیرد.

والودین تصریح کرد: انعقاد تفاهمنامه همکاری ایران و روسیه، روابط دو کشور را تعمیق تر خواهد کرد. امیدوارم روابط ایران و روسیه در همه عرصه‌ها گسترش و توسعه یابد.

وی با اشاره به تحریم های آمریکا علیه ایران و روسیه بیان داشت: تحریم های ایالات متحده آمریکا و دست نشاندگان آنها علیه دو کشور باعث انسجام ایران و روسیه می شود.

رییس دومای روسیه ادامه داد: امیدوارم هیات پارلمانی ایران در سال 2023 در کنفرانس امنیت در مسکو شرکت کند. ما خواستار ساختار عادلانه و جهان چند قطبی در جهان با کشورهای مستقل هستیم.کشورها باید آزادانه سرنوشت و آینده خود را انتخاب کنند.

پربیننده ترین خبرها