تظاهرات گسترده یمنی ها در محکومیت جنایت سوزاندن قرآن در سوئد

دوشنبه 3 بهمن 1401 - 20:52

مردم یمن در محکومیت جنایت آتش زدن قرآن در سوئد عصر امروز دوشنبه تظاهرات گسترده ای در میدان باب الیمن در صنعا برگزار کردند.

العالم - یمن

شرکت کنندگان از توهین به مقدسات اسلامی ابراز خشم و انزجار کردند و خواستار اتخاذ مواضعی جدی به منظور پایان دادن به این تجاوزات مکرر علیه مقدسات اسلامی شدند.

ضیف الله الشامی وزیر اطلاع رسانی و سخنگوی دولت نجات یمن با حضور در این تظاهرات در گفتگو با خبرنگار العالم گفت: نمی توان در برابر بی حرمتی به مقدسات اسلامی به ویژه قرآن کریم به عنوان مهمترین مقدسات و رکن اساسی در حیات مسلمانان سکوت کرد؛ لذا ملتها و حکومتها باید در قبال این اقدام جناتکارانه و چالش برانگیز موضع گیری کنند.

شمس الدین شرف الدین مفتی یمن در جمع تظاهرکنندگان گفت: این کشور اقدامات خبیثانه دشمنان خدا، رسول (ص) و کتابش را محکوم کرده و از آنان ابراز انزجار می‌کند.

وی افزود: مردم یمن در قبال تعدی به قرآن کریم کوتاه نخواهند آمد و به مسئولیت خود در کمک به دین خداوند عمل خواهند کرد.

مفتی یمن با بیان اینکه سوئد باید اقداماتی را انجام دهد که چنین اقدامات شنیعی تکرار نشود، ادامه داد، مسئولیت علمای مسلمان نیز این است که امت اسلامی را به سمت خشمگین شدن از هتک حرمت به مقدسات سوق دهند و در این زمینه به مسئولیت خود عمل کنند.

شرف الدین از کشورهای اسلامی نیز خواست که روابط دیپلماتیک خود را با سوئد و تمام کشورهایی قطع کنند که آشکارا با مقدسات اسلامی دشمنی می‌کنند.

وی همچنین گفت که متولیان امر مسلمین نباید در برابر تعدی به قرآن کریم، نظاره‌گر باشند و اقدامات محکمی انجام ندهند. لذا از ملتهای اسلامی می‌خواهیم که اقدامی کنند و برای دفاع از قرآن کریم، انقلاب کنند.

انجمن علمای یمن نیز با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن سوزاندن قرآن کریم خواستار تحریم دولت سوئد و اخراج سفرای آن شد، شورای سیاسی انصارالله نیز خواستار اقدام جدی جهان اسلام و جامعه جهانی در مقابل این اقدام به عنوان اقدامی خصمانه علیه اسلام و مسلمانان شد.

طی روزهای گذشته اعتراضات گسترده‌ای در سوئد و برخی دیگر از کشورها در اعتراض به قرآن‌سوزی تندروهای سوئد آغاز شده است.

ماجرا از آنجا آغاز شد که «راسموس پالودن»، رهبر حزب راست‌گرای افراطی دانمارک در یکی از محله‌های شهرهای جنوبی سوئد که اکثریت جمعیت آن‌ را مسلمانان تشکیل می‌دهند، قرآن را به آتش کشید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها