سازمان ملل هتک حرمت قرآن کریم را محکوم کرد

سازمان ملل هتک حرمت قرآن کریم را محکوم کرد
سه شنبه 4 بهمن 1401 - 01:36

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل در پی اهانت به قرآن کریم، هتک حرمت این کتاب مقدس را محکوم کرد.

العالم-آمریکا

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره هتک حرمت قرآن کریم در سوئد گفت که دبیرکل سازمان ملل از محکوم کردن قاطعانه آتش زدن قرآن کریم حمایت می کند.

دوجاریک تصریح کرد: این یک نشانه دیگر از نفرت درحال رشد علیه بسیاری از مذاهب مانند اسلام و یهودیت است و چنین اقداماتی باید به صورت واضح محکوم شود و ما آنها را محکوم می کنیم.

سخنگوی سازمان ملل در واکنش به اظهارات اخیر وزیر امنیت ملی رژیم صهیونیستی در خصوص تخلیه فوری و اجباری فلسطینیان از روستای خوان الاحمر نیز گفت: ما نگرانی خود را در خصوص این مساله خاص ابراز داشته ایم و با دقت وضعیت را دنبال خواهیم کرد.

«راسموس پالودان» یک شهروند تندرو و اسلام ستیز سوئدی - دانمارکی روز شنبه یکم بهمن ماه در اقدامی موهن، یک نسخه از قرآن را در مقابل ساختمان سفارت ترکیه در پایتخت سوئد سوزاند. او برای این کار خود از مقامات سوئد مجوز گرفته بود.

این اقدام غیرانسانی شهروند اروپایی از سوی کشورهای مسلمان به شدت محکوم شد. مصر، کویت، ایران، امارات متحده عربی، الازهر مصر، مجمع جهانی علمای مسلمان، قطر، عربستان، اندونزی، اردن، مغرب، سازمان همکاری اسلامی، شورای همکاری خلیج فارس، ترکیه و گروه انصارالله نسبت به این اقدام و تکرار آن بیانیه صادر کردند و در مورد گسترش اقداماتی که باعث بی‌حرمتی به ادیان و تشدید خشونت‌ها شود، هشدار دادند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز هتک حرمت قرآن کریم و نفرت پراکنی علیه مقدسات اسلامی در سوئد را محکوم کرد و در توییتی نوشت: نباید جریحه دار کردن احساسات مسلمانان جهان و اسلام هراسی به بهانه حمایت از آزادی بیان به امری مرسوم در برخی کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر تبدیل شود.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها