یورش وحشیانه اشغالگران به جنین/ 9 فلسطینی به شهادت رسید

پنج‌شنبه 6 بهمن 1401 - 08:58

منابع فلسطینی صبح امروز از یورش اشغالگران صهیونیست به اردوگاه جنین و درگیری شدید نیروهای مقاومت با آنها خبر دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی شب گذشته و سحرگاه امروز پنجشنبه، عملیات یورش و تفتیش مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی را آغاز کردند که در برخی مناطق درگیری‌هایی به وقوع پیوست، نیروهای صهیونیست شماری از فلسطینیان را به بهانه مشارکت در مقاومت مردمی دستگیر کردند.

این حملات در جنین، بیت لحم، رام الله و قدس اشغالی رخ داده و در پی آن ده‌ها خانه مورد تفتیش قرار گرفته است.

از سوی دیگر شمار زیادی از اشغالگران با ادوات سنگین به اردوگاه جنین یورش بردند و درگیری شدیدی بین مقاومت و نیروهای صهیونیست رخ داد و در نتیجه آن یک جوان فلسطینی بر اثر اصابت گلوله صهیونیست‌ها مجروح شد، اشغالگران از ارائه کمک‌های اولیه توسط نیروهای هلال احمر به این جوان فلسطینی جلوگیری کردند.

video_2023-01-26_10-47-22

فیلمی از کاروان نظامی اسرائیل در جنین

شهدای فلسطینی در جنین

منابع فلسطینی گزارش دادند یک شهروند بر اثر جراحت ناشی از شلیک اشغالگران به شهادت رسیده است، همانطور که بالاتر گفته شد اشغالگران مانع از ارائه کمک‌های پزشکی به مجروحان فلسطینی شدند.

2

تکمیلی 10:30 | وزارت بهداشت فلسطین از افزایش شمار شهدا به سه تن خبر داد، در همین راستا هلال احمر فلسطین افزایش مجدد شمار شهدا را محتمل دانسته است.

از سوی دیگر روزنامه عبری یدعوت آحرونوت از شهادت 6 فلسطینی در پی یورش اشغالگران به جنین خبر داد.

تکمیلی 11:30 | تعداد شهدای اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری به 4 نفر افزایش یافت، خبرنگار العالم وضعیت حاکم بر این اردوگاه را بحرانی توصیف کرد و گفت: یکی از شهدا زنی مسن بوده است.

تکمیلی 12:06 | وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد در جریان تجاوزات رژیم صهیونیستی به جنین از صبح امروز 5 فلسطینی شهید شدند که در میان آنها یک زن مسن نیز هست، همچنین 16 فلسطینی مجروح شدند که شرایط جسمانی 4 نفر از آنها وخیم است.

این در حالی است که براساس اعلام کانال 14 اسرائیلی، ارتش اشغالگران 8 فلسطینی را در جریان یورش امروز به جنین به شهادت رسانده است.

تکمیلی 12:15 | مدیر بیمارستان جنین: تعداد شهدای یورش نیروهای اشغالگر در اردوگاه به 8 نفر رسیده است.

تکمیلی 12:34 | تعداد شهدای اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری به 9 نفر افزایش یافت

تکمیلی 13:28 | وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد در جریان یورش و جنایت امروز اشغالگران در اردوگاه جنین 9 نفر شهید و 20 نفر دیگر زخمی شدند که شرایط جسمانی 4 تن از آنها وخیم گزارش شده است

167472463333111100

خبرنگار العالم در جنین گزارش داد؛ شاهدان در گفتگو با خبرنگارانی که اطراف اردوگاه جنین حضور داشتند، تاکید کردند که تجاوز امروز نظامیان اشغالگر و نبرد نیروهای مقاومت فلسطینی مستقر در جنین با آنان بزرگ تر و گسترده تر از نبرد ماه آوریل 2002 بود.

حمله اشغالگران به بیمارستان جنین

در پی شلیک گاز اشک آور توسط نیروهای اشغالگر به بیمارستان جنین، کودکان و بیماران بستری در این بیمارستان مجروح شدند.

يييييي

همزمان با درگیری مسلحانه شدید مبارزان مقاومت با اشغالگران اسرائیلی در اردوگاه جنین، صهیونیست‌ها برق این اردوگاه را قطع کردند، تعدادی از تک‌تیراندازان اسرائیلی روی پشت بام برخی خانه‌ها در اردوگاه جنین مستقر شده و به سمت فلسطینیان تیراندازی می‌کنند.

اشغالگران نیروهای کمکی نظامی را به همراه یک بولدوزر نظامی به اردوگاه جنین اعزام کردند، گردان‌های قدس - تیپ جنین در همین راستا اعلام کردند که مجاهدین گلوله‌های سنگین و متوالی به سمت خودروی نیروهای اشغالگر شلیک کردند و مستقیماً به آنها اصابت کرده است.

1

سرنگونی پهپاد اشغالگران

فیلمی از سرنگونی پهپاد متعلق به نیروهای اشغالگر در اردوگاه جنین توسط مقاومت منتشر شده است.

video_2023-01-26_10-05-41

قتل عام اسرائیل در جنین

فیلم‌های منتشر شده از جنین پس از یورش اشغالگران ویرانی شدید مناطق مسکونی را نشان می‌دهد؛ هلال احمر فلسطینی وضعیت اردوگاه جنین را بحرانی اعلام کرد.

1

رسانه عبری: هدف از عملیات امروز در جنین بازداشت یکی از رهبران جنبش جهاد بود

کانال 14 اسرائیل اعلام کرد عملیات نظامی در جنین که همچنان ادامه دارد، مانع یک عملیات بزرگ در اسرائیل شد.

این رسانه اسرائیلی افزود هدف عملیات بازداشت یک فرمانده جنبش جهاد اسلامی است که مسئول برنامه ریزی برای حمله ای بزرگ بوده است.

جلسه اضطراری گروه‌های مقاومت در غزه

در پی حمله بی‌سابقه ارتش رژیم صهیونیستی به جنین و جنایت امروز در این اردوگاه که تا این لحظه به شهادت و زخمی شدن ده‌ها نفر منجر شده، گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه جلسه‌ای اضطراری برگزار کردند.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی از ترس هرگونه پاسخ احتمالی مقاومت به جنایت و کشتار جنین، در مرزهای غزه به حالت آماده‌باش درآمده و اقدام به نصب سکوهای سامانه گنبد آهنین کرده است.

بیانیه گروه‌های مقاومت درخصوص حوادث امروز جنین

جنبش حماس با صدور بیانیه ای تاکید کرد ارتش اشغالگر هرگز نخواهد توانست اراده ملت فلسطین و نیروهای مقاومت را بشکند، نیروهایی که نبرد بزرگ در جنین را رهبری می کنند.

جبهه مردمی آزادی بخش فلسطین هم با درخواست از نیروهای مقاومت برای حمله به مراکز ارتش اشغالگر اعلام کرد جنایات اشغالگران بدون مجازات نخواهد ماند.گفتنی است؛ روزنامه يديعوت آحرونوت به نقل از منابع امنیتی اسرائیل گزارش داد که نیروهای ارتش در جنین با درگیری شدید روبرو هستند.

هم زمان جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد اگر تجاوز به ملت فلسطین ادامه یابد، مقاومت آمده رویارویی با اشغالگران است.

خضر عدنان از رهبران جنبش جهاد اسلامی گفت آنچه در اردوگاه جنین روی داده، قتل عام و اعدام میدانی به دست نظامیان اشغالگر است.

جنبش جهاد اسلامی همچنین به میانجی‌ها گفته است که اگر تجاوز به جنین متوقف نشود، هر نوع گزینه ای از جمله تشدید تنش محتمل خواهد بود و اسرائیل مسئول عواقب تجاوز به جنین است.

صالح العاروری معاون دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: اشغالگران تاوان کشتار در جنین و اردوگاه آن را خواهند پرداخت.

وی تاکید کرد: پاسخ مقاومت به آنچه امروز در جنین و اردوگاه آن رخ داد، هرگز به تأخیر نخواهد افتاد. ما نیروهای مقاومت را به نبرد با دشمن در تمام مناطق کرانه باختری و سرزمین های اشغالی فرا می خوانیم.

همبستگی با جنین در کرانه باختری و غزه

دانشجویان دانشگاه بيرزيت رام‌الله در محکومیت حملات بی‌رحمانی اشغالگران به اردوگاه جنین تحصن کردند.

video_2023-01-26_11-20-39

از سوی دیگر مردم غزه نیز با برگزاری تجمع حمایت خود از مردم جنین و پابیندی به خون شهدا را اعلام کردند.

نیروهای ملی و اسلامی فلسطینی نیز اعلام کردند که در گرامی داشت یاد شهدای امروز جنین، اعتصاب فراگیر در قدس، رام الله، نابلس و بيت لحم خواهند داشت.

منابع فلسطینی اعلام کرد، راهپیمایی‌هایی در رام الله و نابلس در محکومیت تجاوزات اشغالگران به اردوگاه جنین برگزار شد.

1

2

4

عقب نشینی اشغالگران از جنین

منابع محلی از عقب نشینی نیروهای اشغالگر از اردوگاه جنین خبر دادند.

گفتنی است براساس اعلام شاهدان در جنین؛ نیروهای ویژه اسرائیلی صبح امروز پس از آنکه به اردوگاه جنین وارد شدند، در یک کمین مسلحانه افتادند.

به گفته این شاهدان، درگیری های شدید همچنان بين نیروهای اشغالگر و نیروهای مقاومت داخل اردوگاه جنين ادامه دارد. نیروهای اشغالگر همچنان اردوگاه را در محاصره دارند و همه ورودی ها به اردوگاه را بسته اند. نیروهای اشغالگر با استفاده از بولدوزر یک خودروی حامل یک فلسطینی مجروح را زیر گرفتند.

شاهدان فلسطینی گفتند در جریان عملیات نظامی در اردوگاه جنین شماری از نیروهای اشغالگر زخمی شده اند.

پربیننده ترین خبرها