یورش نظامیان صهیونیست به جنین؛

ونزوئلا «عملیات خونین شبکه جنایتکار نتانیاهو» را محکوم کرد

ونزوئلا «عملیات خونین شبکه جنایتکار نتانیاهو» را محکوم کرد
شنبه 8 بهمن 1401 - 10:26

دولت ونزوئلا با توصیف کابینه رژیم صهیونیستی به عنوان «شبکه جنایتکار دولت نتانیاهو»، «عملیات خونین» نظامیان صهیونیست در حمله به شهر جنین واقع در کرانه باختری رود اردن را محکوم کرد.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه ونزوئلا در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت ونزوئلا عملیات خونین نیروهای اشغالگر اسرائیلی در فلسطین را که در جریان آن، دست‌کم ۹ شهروند فلسطینی جان خود را از دست دادند و حدود ۲۰ نفر نیز مجروح شدند، محکوم می‌کند.

دولت ونزوئلا تاکید کرد: این اقدامات خشونت‌آمیز، نمونه‌ای از شبکه جنایتکار دولت بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) علیه مردم فلسطین و نقض آشکار قوانین بین‌المللی توسط قدرت اشغالگر اسرائیل در کشور فلسطین است.

دولت ونزوئلا از جامعه بین‌المللی خواست تا تلاش‌های خود را برای دفاع از اصول بین‌المللی که در منشور سازمان ملل متحد تعیین شده است، تشدید کند.

به نوشته افه، در سال گذشته (۲۰۲۲)، ۱۷۰ فلسطینی در جریان درگیری‌ها با نظامیان رژیم صهیونیستی در کرانه باختری به شهادت رسیدند که خشونت‌آمیزترین سال در این منطقه پس از سال ۲۰۰۶ و پایان انتفاضه دوم عنوان شد.

روز پنج‌شنبه (6 بهمن ماه 1401) نظامیان صهیونیست با یورش به اردوگاه «جنین» در شمال کرانه باختری ۹ فلسطینی را شهید و ۲۰ دیگر را مجروح کردند. یک روز پس از جنایت رزیم صهیونیستی در یورش به جنین، یک جوان فلسطینی عصر جمعه (7 بهمن ماه 1401) طی عملیات شهادت طلبانه در قدس – که خود به شهادت رسید – 8 صهیونیست را کشت و 12 نفر دیگر را مجروح کرد.

گروه‌های فلسطینی عملیات شهادت طلبانه قدس را انتقام شهدای جِنین عنوان کردند.

پربیننده ترین خبرها