ضرب و شتم و مجازات مرگ شهروند آمریکایی بدست پلیس بخاطر تخلف رانندگی + فیلم

شنبه 8 بهمن 1401 - 20:12

تایر نیکولز، جوان آمریکایی آفریقایی تبار که چندی پیش مورد حمله وحشیانه پلیس آمریکا قرار گرفت و در بیمارستان بر اثر جراحات وارد آمده جان خود را از دست داد، هنگام رانندگی در ممفیس در ایالت تنسی، به علت تخلف رانندگی توسط پنج نیروی پلیس به شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفت.

العالم _ آمریکا

این حادثه جرقه خشم را در خیابان های آمریکا ایجاد کرد و تراژدی قتل جورج فلوید را در سه سال پیش زنده کرد، به ویژه پس از انتشار فیلم ضبط شده ای که نشان می دهد نیروهای پلیس چگونه به طور وحشیانه این جوان سیاهپوست را با مشت و باتوم کتک می زنند در حالی که او فریاد می زند و مادرش را صدا می کند.

مادر نیکولز گفت: من فیلم را ندیده ام اما از آنچه شنیده ام، متوجه شده ام که بسیار وحشتناک است. هر کسی بچه دارد لطفاً نگذارند آن را ببیند. دلم شکسته است که پسرم مرا صدا می زد و به من نیاز داشت و من کنار او نبودم.

این فیلم یک روز پس از آن منتشر شد که پنج افسر پلیس که همگی سیاه پوستند، به قتل درجه دو متهم شده اند. به دنبال انتشار این فیلم، تظاهرات در چندین شهر آمریکا از جمله ممفیس آغاز شد. تظاهرکنندگان یک خیابان اصلی را با سر دادن شعار «نه عدالتی هست و نه صلحی» مسدود کردند. مدارس نیز از ترس ناآرامی زودتر از موعد تعطیل شدند.

یک زن معترض گفت: شرم آور است که افسران پلیس آمریکایی آفریقایی تبار این کار را انجام می دهند، با این حال من تعجب نمی کنم زیرا ما دهه ها شاهد همین صحنه ها بوده ایم. آنها به همان رژیم برتری طلب سفیدپوست خدمت می کنند. این منزجر کننده است. آنها کار خود را انجام می دهند. واقعا نفرت انگیز است. آنها وظیفه خود را انجام می دهند، یعنی ایجاد وحشت در جامعه.

ده ها نفر نیز در میدان تایمز در نیویورک تجمع کردند و با سردادن شعارهایی خواستار پایان دادن به تروریسم پلیس شدند. نیروهای پلیس با این حال تعدادی از معترضان را دستگیر کردند. در همین حال جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از تظاهرکنندگان خواست تا اعتراضات مسالمت آمیز باشد.

پربیننده ترین خبرها