خانواده‌های سلطنتی خلیج فارس بیش از یک میلیارد پوند از اموال انگلستان را از طریق «بهشت‌های مالیاتی» در اختیار دارند

خانواده‌های سلطنتی خلیج فارس بیش از یک میلیارد پوند از اموال انگلستان را از طریق «بهشت‌های مالیاتی» در اختیار دارند
يکشنبه 9 بهمن 1401 - 15:49

اسناد جدید دولتی نشان می‌دهد چگونه حوزه های قضایی فراساحلی در انگلستان به خرید املاک از سوی اعضای خانواده‌های سلطنتی کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس کمک می‌کنند

العالم - عربستان سعودی

به نقل از گاردین، خانواده‌های سلطنتی کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان سعودی، امارات متحده عربی و قطر بیش از یک میلیارد پوند از اموال انگلستان را از طریق حوزه‌های قضایی فراساحلی مانند جرسی و جزایر ویرجین انگلستان در اختیار دارند.

بر اساس تجزیه و تحلیل اسناد جدید دولتی که نشان می دهد چه افرادی متولی شرکت های فراساحلیِ صاحب املاک انگلستان هستند، نزدیک به 200 ملک، از جمله هتل ها، عمارت های لندن و املاک روستایی، متعلق به چند سلسله کوچک اما فوق ثروتمند هستند.

خاندان‌های سلطنتی خلیج فارس که دارایی‌های خود را از طریق نهادهای فراساحلی در اختیار دارند عبارتند از شیخ منصور - مالک باشگاه فوتبال منچستر سیتی، اعضای خاندان آل سعود حاکم عربستان سعودی و طایفه آل ثانی که بر قطر حاکم است.

در میان گران‌ترین موارد، املاک 150 میلیون پوندی ساری به چشم می خورد که بر اساس اسناد ثبت املاک متعلق به همسر شیخ منصور، شیخ منال بنت محمد المکتوم است.

شیخ منصور که معاون نخست وزیر امارات متحده عربی است، 17 ملک دیگر را از طریق منطقه قضایی جرسی در اختیار دارد؛ از جمله یک آپارتمان در لندن و زمین مرتبط با توسعه شهری در منچستر.

خانواده سلطنتی سعودی همچنین دارای مجموعه وسیعی از اموال از طریق نهادهای فراساحلی، از جمله هولم، عمارت کنار دریاچه در وسط پارک ریجنت لندن، ساخته شده در سال 1818 است. این ملک متعلق به یک نهاد مستقر در گورنزی است که مالکان ذینفع آن عبدالله بن خالد آل سعود، نماینده پادشاهی در سازمان ملل متحد هستند. طبق گزارشات، این ملک در سال 2020 به بهای 185 میلیون پوند برای فروش عرضه شده بود.

یکی دیگر از اعضای سلطنتی، ترکی بن سلمان آل سعود، نهمین پسر پادشاه و برادر محمد بن سلمان، حاکم واقعی کشور است. ترکی آل سعود دارای یک شرکت مستقر در BVI به نام Moncrieff Holdings است که 18 ملک در لندن از جمله چندین آپارتمان در برج پینتو در ناین المز در اختیار خود دارد.

در مجموع، اعضای خانواده های حاکم عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، اردن و بحرین نزدیک به 200 ملک به ارزش دست‌کم یک میلیارد پوند از طریق شرکت های فراساحلی در BVIs، جرسی، گرنزی و پاناما در اختیار دارند.

ثبت شرکت های فرا‌ساحلی که در مناطق موسوم به «بهشت مالیاتی» تأسیس شده اند سال گذشته آغاز شد و افراد تا 31 ژانویه فرصت دارند اعلام کنند مالکان ذینفع شرکت های فراساحلی هستند که اموال مرتبط با انگلستان را خریداری کرده اند.

پربیننده ترین خبرها