تصاویری از مجتمع کارگاهی وزارت دفاع بعد از حمله ناموفق ریز پرنده‌ها

يکشنبه 9 بهمن 1401 - 21:18

شب گذشته (شنبه ۸ بهمن) سه فروند ریزپرنده از نوع کوادکوپتر درصدد حمله به یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در استان اصفهان برآمدند که با واکنش سامانه های پدافندی و جنگ الکترونیک ناکام ماندند.

العالم ـ ایران

ساعت ۲۳:۳۰ شب گذشته (شنبه ۸ بهمن) سه فروند ریزپرنده از نوع کوادکوپتر به قصد انجام حمله بر فراز یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در استان اصفهان به پرواز درآمدند که نهایتا با واکنش به موقع سامانه‌های پدافندی مستقر در مجموعه این حمله ناموفق و بدون تلفات جانی بود و تنها آسیب جزئی به سقف یکی از کارگاه‌ها وارد شد.

در این حمله از سه فروند ریزپرنده از نوع کوادکوپتر پیشرفته مجهز به بمبلت استفاده شد که عوامل حفاظت پیرامونی مجموعه پس از شنیدن صدای کوادکوپترها با تجهیزات در اختیار از جمله سلاح و سامانه‌های جنگ الکترونیک اقدام به مقابله با این پرنده‌ها کردندد که موفق به ساقط کردن یک فروند از آنها شدند.

یک فروند دیگر از این کوادکوپترها حین مقابله، لینک ارتباط GPS خود را در اثر جمینگ از دست می‌دهد و همین موضوع منجر به سقوط آن و برخوردش با سقف سوله می‌شود که فیلم منتشر شده در فضای مجازی از لحظه اصابت هم مربوط به این کوادکوپتر است که پس از اخلال در ارتباط آن و سقوطش به سقف سوله برخورد می‌کند. که به دلیل تمهیدات از پیش اندیشیده شده برای مقابله با چنین حملاتی، خسارت قابل توجهی به کارگاه‌ها و سوله‌های آن وارد نشد.
یک فروند دیگر از این کوادکوپترها که در حین عملیات مقابله آسیب کمتری دیده در اختیار نیروهای حفاظتی مستقر در مجموعه قرار گرفته است.
درهمین حال یک روزنامه آمریکایی شبانگاه امشب (یکشنبه) به وقت تهران به نقل از مقامات آمریکایی و برخی منابع آگاه دیگر نوشت که (رژیم) اسرائیل این حمله را انجام داده است.

پربیننده ترین خبرها