تماس تلفنی امیرعبداللهیان و هنیه: جمهوری اسلامی از ملت فلسطین حمایت می‌کند/ دعوت از هنیه برای سفر به تهران

تماس تلفنی امیرعبداللهیان و هنیه: جمهوری اسلامی از ملت فلسطین حمایت می‌کند/ دعوت از هنیه برای سفر به تهران
يکشنبه 9 بهمن 1401 - 22:12

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران شامگاه امروز یکشنبه تلفنی با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس گفتگو کرد.

العالم - ایران / سیاسی

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه امروز یکشنبه با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین، تلفنی گفت‌وگو کرد.

حماس در پایگاه خبری خود نوشت، امیر عبداللهیان در این گفت‌وگو بر همبستگی کامل ایران با ملت فلسطین و خانواده‌های شهدای کشتار اردوگاه جنین تأکید کرد و به شهادت رساندن بیش از ۲۰ فلسطینی توسط صهیونیستها را محکوم دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان، به مقاومت فلسطین که در پاسخ دادن به این کشتارها کوتاهی نکرده است، ابراز افتخار کرد و گفت: موضع جمهوری اسلامی، حمایت از ملت و مقاومت فلسطین است.

امیرعبداللهیان ابراز اطمینان کرد که ملت فلسطین پیروز خواهد شد و قدس و مسجدالاقصی و سراسر سرزمین فلسطین، آزاد خواهد گردید.

هنیه نیز ضمن قدردانی از تماس تلفنی و موضعگیری امیرعبداللهیان، از موضع ثابت و اصولی جمهوری اسلامی در قبال فلسطین تشکر کرد. وی با بیان اینکه ایران همیشه حامی مسئله فلسطین و مقاومت ملت آن بوده است، گفت: کابینه جدید صهیونیستی، بدترین کابینه [این رژیم] است و برنامه‌های خود را برای هدف قرار داد قدس و مسجدالاقصی و گسترش و ساخت شهرکها علنی کرده است.

وی با بیان اینکه صهیونیستها با آزار و اذیت اسرا گمان می‌کنند که می‌توانند اراده ملت فلسطین را در هم شکنند، تصریح کرد: تمامی کابینه‌های قبلی نتوانستند اراده ملت ما را در هم شکنند و این کابینه نیز نخواهد توانست اهداف خصمانه خود را محقق کند.

رئیس دفتر حماس با اشاره به ایکه مقاومت و پایبندی به آن، گزینه راهبردی برای آزادی کامل فلسطین است، از نقش جمهوری اسلامی در حمایت از مقاومت و ایستادگی ملت فلسطین قدردانی کرد. وی همچنین از دعوت جمهوری اسلامی از وی برای سفر به تهران، تشکر کرد.

هنیه در پایان حمله پهپادی شب گذشته به اصفهان را محکوم و ابراز اطمینان کرد که جمهوری اسلامی می‌تواند تجاوزات و توطئه‌های دشمنان را دفع کند.

پربیننده ترین خبرها