هنیه: شهادت «ناصر ابوحمید» در زندان‌های اسرائیل جنایت ضدبشری است/ اعتصاب در کرانه باختری و غزه

هنیه: شهادت «ناصر ابوحمید» در زندان‌های اسرائیل جنایت ضدبشری است/ اعتصاب در کرانه باختری و غزه
سه شنبه 29 آذر 1401 - 19:06

همزمان با اعتصاب در اعتراض به شهادت یکی از اسرای فلسطینی، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» شهادت این اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی را محکوم و آن را جنایتی جدید در حق ملت فلسطین و جنایتی ضد بشری توصیف کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از وبگاه شهاب، «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش «حماس» تاکید کرد که شهادت اسیر قهرمان فلسطینی «ناصر ابوحمید» در زندان‌های رژیم اسرائیل پس از تحمل مدت‌ها درد و رنج ناشی از بیماری سرطان جنایتی جدید علیه ملت فلسطین و همچنین جنایت علیه بشریت است و بدون پاسخ باقی نخواهد ماند.

هنیه امروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای ضمن ادای احترام به مادر شهید و اسرای قهرمان داخل زندان‌ها تاکید کرد: مقاومت برای آزادی همه اسرای قهرمان و آزادی هر وجب از فلسطین همه راه‌ها را خواهد رفت.

وی در پایان بیانیه‌ی خود گفت: جاودانگی، از آن شهید قهرمان ما ناصر ابوحمید و ننگ و عار از آن رژیم اشغالگر و یارانش است. اسیر ناصر ابوحمید (51 ساله) امروز در زندان‌های رژیم صهیونیستی در پی جنایت قصور پزشکی به شهادت رسید.

اعلام عزای عمومی و اعتصاب در واکنش به شهادت اسیر فلسطینی

از سوی دیگر، نیروهای ملی و اسلامی در نوار غزه با محکوم کردن شهادت ناصر ابوحمید در نتیجه سیاست سهل انگاری پزشکی، عزای عمومی در نوار غزه اعلام کرده و خواستار عدم چشم پوشی از این جنایت بدون پرداخت هزینه سنگین آن از سوی رژیم اشغالگر شدند.

این موضوع در بیانیه‌ای بیان شد که توسط «خالد البطش»، از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در نشست خبری کمیته پیگیری نیروهای ملی و اسلامی با حضور نمایندگان نهادهای فعال در حوزه اسرای فلسطینی قرائت شد.

در این بیانیه آمده است: ما رژیم اشغالگر اسرائیل را مسئول کامل ترور ابوحمید می‌دانیم و تاکید می‌کنیم که سیاست سهل انگاری پزشکی و کشتن تدریجی و آرام اعمال شده علیه اسرای ما بدون پاسخ و مجازات نخواهد بود.

این بیانیه افزود: ما در نوار غزه عزای عمومی اعلام می‌کنیم و از همه مردم، جناح‌ها و نیروها می‌خواهیم در راهپیمایی شرکت کنند که امروز سه‌شنبه بعد از نماز مغرب برگزار خواهد شد.

بیانیه مذکور از همه فلسطینی‌ها در همه‌ی مناطق هرجا که حضور دارند، خواسته که از کنار این جنایت بدون اینکه رژیم اسرائیل را مجبور به پرداخت هزینه سنگین برای آن کنند، نگذرند.

در همین راستا، «احمد بحَر» رئیس شورای قانون گذاری فلسطین نیز به نوبه خود شهادت اسیر فلسطینی ناصر ابوحمید را جنایت تمام عیار دانست و از سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری خواست که به مسئولیت‌های خود در قبال آنچه اسرا در داخل زندان های رژیم اشغالی در معرض آن قرار دارند، عمل کنند.

وی همچنین از مردم فلسطین خواست تا انتفاضه را تشدید و همه جا در برابر اشغالگران صهیونیست مقاومت کنند.

سحرگاه امروز سه‌شنبه، ناصر ابوحمید (51 ساله) اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالی پس از قرار گرفتن در معرض جنایت سهل انگاری پزشکی به شهادت رسید. ابوحمید که به سرطان مبتلا بود، قبل از انتقال به بیمارستان «اساف هروفیه»، بعد از ظهر دیروز در بیمارستان زندان رمله به کما رفت.

وی در آگوست سال 2012 به سرطان ریه مبتلا و تا لحظه‌ی شهادتش با سیاست سهل انگاری عمدی پزشکی از سوی رژیم اشغالگر مواجه شد. جنبش اسرا داخل زندان‌ها به این مناسبت 3 روز عزای عمومی و بازگرداندن وعده‌های غذا و تعطیلی تمام بخش‌ها را اعلام کرد.

پربیننده ترین خبرها