هشدار مقاومت فلسطین: هر گونه تعدی به اسرا، موجب انفجار وضعیت می‌شود

هشدار مقاومت فلسطین: هر گونه تعدی به اسرا، موجب انفجار وضعیت می‌شود
سه شنبه 11 بهمن 1401 - 19:00

گروه های مقاومت فلسطین اخیرا چند نشست برای حمایت از اسرا برگزار کردند و به واسطه‌ها در این باره هشدار دادند آزار و اذیت اسرا ممکن است باعث جرقه و در نهایت انفجار اوضاع شود.

العالم - فلسطین اشغالی

با افزایش حملات رژیم صهیونیستی به اسرای فلسطینی که برای سومین روز متوالی صورت گرفته است، ۱۲۰ اسیر فلسطینی در زندان «النقب» روز گذشته اعلام کردند که در اعتراض به سرکوب خود توسط صهیونیستها، اعتصاب غذا می‌کنند.

روزنامه الاخبار به نقل از یک منبع فلسطینی گزارش داد، گروههای مقاومت فلسطین اخیرا چند نشست برای حمایت از اسرا برگزار کردند که به واسطه‌ها در این باره هشدار دادند و گفتند که این وضعیت ممکن است باعث جرقه و در نهایت انفجار اوضاع شود.

مقاومت فلسطین هشدار داد که هر گونه آسیبی به اسرا، پیامدهایی در داخل و خارج از زندانهای صهیونیستهای خواهد داشت؛ زیرا اقداماتی که علیه آنان صورت می‌گیرد، برای منحرف کردن افکار عمومی از شکست مفتضحانه‌ای است که به خاطر عملیات استشهادی در قدس اشغالی متحمل شدند.

به گزارش الاخبار، اسرای فلسطینی می‌گویند که با روی کار آمدن ایتامار بن گویر به عنوان وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، فشارها بر آنها افزایش یافته است و صهیونیستها قصد دارند شیوه زندگی اسرا را تغییر دهند. دادگاه عالی قدس اشغالی هم روز گذشته با صدور حکمی، مدت زمان زندان شش اسیر فلسطینی را افزایش داد.

در همین ارتباط، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای، تلاش کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی برای تصویب تعدادی از قوانین نژادپرستانه از جمله لغو شهروندی و اقامت اسرای فلسطینی را خطرناک خواند.

در این بیانیه آمده است که وضع چنین قوانینی یک اقدام خطرناک و تنش‌زا، نوعی مجازات جمعی و تشدید اقدامات نژادپرستانه علیه شهروندان فلسطینی و نیز نقض آشکار قوانین و توافقنامه‌های ژنو، اصول حقوق بشر است.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان همچنین جامعه جهانی و سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین‌المللی را به مداخله فوری برای توقف تصویب و اجرای این قوانین فراخواند.

فارس

پربیننده ترین خبرها