رئیس مجلس: تکیه به سنت‌های الهی رمز پیروزی انقلاب بود

رئیس مجلس: تکیه به سنت‌های الهی رمز پیروزی انقلاب بود
چهارشنبه 12 بهمن 1401 - 11:14

رییس مجلس شورای اسلامی عقلانیت، معنویت و عدالت را پایه‌های اساسی مکتب امام خمینی (ره) برشمرد و گفت: دلیل پیروزی امام و مردم در انقلاب ۵۷ تکیه به سنت‌های الهی بود.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

محمدباقر قالیباف روز چهارشنبه به مناسبت ۱۲ بهمن ماه چهل و چهارمین سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به ایران و آغاز جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی، در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی اظهار داشت: اسلام و عزت مسلمانان همچنان در حال پیشروی است و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، این انقلاب بی نام خمینی (ره) در هیچ جای دنیا شناخته شده نیست.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه در این مسیر به صورت مطمئن در حرکت هستیم و به پیش می‌رویم به دلیل شاخصی است که امام فرمودند. چرا که ایشان فرمودند هر زمان که دشمن به شما سخت می‌گیرد و به شما فشار وارد می‌کند یعنی در مسیر انقلاب در حرکت هستید. اما هر زمان دشمن از شما تعریف کرد و در کنار شما بود و دشمن از شما احساس خطر نکرد، بدانید در مسیر درست حرکت نمی‌کنید. این شاخص به ما می‌گوید که امروز در مسیر درست حرکت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه حرکت در مسیر درست به معنای رسیدن به مقصد نیست، تاکید کرد: ما همچنان در میانه راه هستیم و سختی‌های زیادی را تحمل کردیم و دشمنی‌های زیادی داریم و البته فرصت‌های زیادی هم پیش رو است و ۴۴ سال تجربه به ما نشان داد آنجایی که به سنت‌های الهی و به مردم خود تکیه کردیم موفق شدیم.

قالیباف تاکید کرد: مهم این است که در همچنان در مسیر هستیم و از ریل خارج نشده و متوقف هم نشویم و به لطف خداوند در این مسیر حتما به مقصد خواهیم رسید و اگر متوقف شویم یعنی منفعل شده‌ایم و انفعال ضعف بزرگی است. اما اگر حرکت کردیم، شاخصی که حضرت امام به ما آموخت یعنی روح اعتمادبه نفس و ما می توانیم را محقق کردیم. البته در این ۴۴ سال گذشته نشان دادیم که هر کجا ایستادیم و مقاومت کردیم، توانستیم و به موفقیت رسیدیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره سخنان حضرت امام (ره) گفت: مقام معظم رهبری در همین مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرمودند که سه شاخص عقلانیت، معنویت و عدالت پایه‌های اساسی مکتب امام است و باید این سه شاخص را مورد توجه قرار داده و اساس کار ما در این مسیر باشد و این شاخص‌ها را به درستی پیش ببریم. چرا که تکیه به سنت‌های الهی مرام و رسم حضرت امام(ره) بود که یکی از دلایل مهم پیروز شدن انقلاب است.

وی یادآور شد: طبق اسناد و تاریخ معاصر ایران در همان خرداد سال ۱۳۴۲، حوزه و دانشگاه و افراد دور و نزدیک به امام به ایشان یادآوری می‌کردند که با این رژیم منحوس، مسلح، پرقدرت، خشن و متکی به آمریکا توان مبارزه وجود ندارد. ولی از آنجا که امام مبتنی با سنت‌های الهی و در مسیر حق گام برداشتند، این رژیم را از درون فروپاشیدند.

پربیننده ترین خبرها