گزارش العالم؛ اعتراضات میلیونی فرانسه را فلج کرد

چهارشنبه 12 بهمن 1401 - 12:35

مقامات فرانسوی اعلام کردند که حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در تظاهرات علیه طرح‌های اصلاح نظام بازنشستگی شرکت کردند، همزمان اتحادیه‌ها کارگری تأکید کردند که این اعتصابات گسترده و ادامه‌دار خواهد شد.

العالم- اروپا

به گزارش خبرنگار العالم از فرانسه، مخالفت‌ها در فرانسه علیه طرح دولت برای افزایش سن بازنشستگی همچنان ادامه دارد و شهرهای مختلف این کشور، در روز گذشته بار دیگر به صحنه اعتصاب و تظاهرات مخالفان این طرح تبدیل شد. "امانوئل مکرون" رئیس‌جمهوری فرانسه که حزبش در انتخابات اخیر پارلمانی این کشور اکثریت مطلق را از دست داد، قصد دارد سن بازنشستگی در فرانسه را از ۶۲ سال به ۶۴ سال افزایش دهد.

"سیسیل دی فلو" مدیرکل اتحادیه‌ای به شبکه العالم گفت: "این یک مورد خاص است که شاهد چنین مخالفت گسترده ای با یک قانون هستیم. 93 درصد فرانسوی‌ها مخالف قانون افزایش سن بازنشستگی هستند. نمی‌دانم دولت این حجم از مخالفت‌ها را در نظر می‌گیرد یا خیر؟ باید طرح‌ها و دیدگاه‌های متفاوتی را ارائه کند.

"آرنو دو مونت" نماینده اتحادیه کارگری مربوط به بخش راه‌آهن فرانسه نیز به خبرنگار العالم گفت: دولت در بن‌بست قرار گرفته است و به ما، کارگران فشار می‌آورد، اما فکر می‌کنم به زودی صاحبان موسسات متوجه خواهند شد که اگر از ما حمایت نکنند، همه متضرر خواهیم شد. من از همه شرکت‌ها می‌خواهم که به ما بپیوندند. و با ما به اعتراضات بپیوندند دولت چاره‌ای جز پس گرفتن این قانون ندارد.

"اکرم الحیدری‌" فعال صنفی گفت: مشکل این است که امانوئل ماکرون رییس جمهوری فرانسه می‌خواهد همه چیز را از کارگران ساده بگیرد و ما امیدواریم همه کارگران علیه او متحد شوند.

با این حال، دولت بر موضع خود پافشاری می‌کند و هیچ نشانه‌ای از تعامل دولت به جز اعزام بیشتر نیروهای پلیس و محاصره تظاهرات کنندگان وجود ندارد. "الیزابت بورن" نخست‌وزیر فرانسه روز سه‌شنبه اعلام کرد: با این اصلاحات، ما برای نجات نظام بازنشستگی می‌جنگیم. ما برای الگوی تامین اجتماعی خود می‌جنگیم. بنابراین شک ندارم که اکثریت پارلمانی متحد خواهند شد.

پربیننده ترین خبرها