آمریکا ۲۲ فرد و نهاد مرتبط با روسیه را تحریم کرد

آمریکا  ۲۲ فرد و نهاد مرتبط با روسیه را تحریم کرد
چهارشنبه 12 بهمن 1401 - 20:56

وزارت خزانه داری آمریکا در تداوم فشار واشنگتن بر مسکو به دلیل جنگ اوکراین، ۱۰ فرد و ۱۲ نهاد را به بهانه کمک به روسیه برای دور زدن تحریم های غرب تحریم کرد.

العالم - آمریکا

وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در بیانیه ای گفت: امروز، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا تحریم های کاملی را علیه ۲۲ فرد و نهاد حامی صنایع نظامی روسیه از کشورهای مختلف که با شبکه دور زدن از تحریم ها مرتبط هستند، اعمال کرد.

این نهاد آمریکایی تصریح کرد: اقدام امروز بخشی از راهکار آمریکا برای اقدام هدفمند علیه فرار از تحریم‌ها در سراسر جهان است.

طی سال گذشته، وزارت خزانه داری بیش از ۱۰۰ فرد و نهاد را که برای دور زدن تحریم های بین المللی و کنترل صادرات اعمال شده بر روسیه فعالیت می کردند، تحریم کرده است.

والی آدیمو معاون وزیر خزانه داری آمریکا گفت: تلاش های مذبوحانه روسیه برای استفاده از نیروهای نیابتی جهت دور زدن تحریم های آمریکا نشان می دهد که تحریم ها حمایت از ماشین جنگی پوتین را بسیار سخت تر و پرهزینه تر کرده است.

وی افزود: هدف قرار دادن نیروهای نیابتی یکی از گام‌هایی است که خزانه‌داری و شرکای ما برای تشدید اجرای تحریم‌ها علیه بخش دفاعی روسیه و حامیان آن برداشته‌اند و به این اقدامات ادامه می‌دهند.

آمریکا پیش از این، تحریم‌ها علیه گروه واگنر را تشدید کرد و این گروه نظامی روس را که در جنگ اوکراین حضور دارد به عنوان یک سازمان جنایتکار فراملی معرفی کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا، به عنوان بخشی از تحریم‌های خود علیه شخصیت‌های مختلف روسیه, گفت که گروه واگنر را به عنوان یک "سازمان جنایتکار فراملی مهم" معرفی کرده است.

پیش از این, هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید با بیان این که گروه نظامی روسی واگنر ۵۰ هزار نیرو در اوکراین مستقر کرده است، گزارش داد که این گروه جنایتکار بین المللی است و آن را تحریم می‌کنیم.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در جمع خبرنگاران افزود: تخمین می‌زنیم که گروه واگنر در اوکراین ۵۰ هزار نیرو مستقر کرده است. ما ارزیابی می‌کنیم که واگنر به جذب نیرو از زندان‌های روسیه ادامه خواهد داد.

آمریکا در سال ۲۰۱۷ گروه واگنر را به فهرست سیاه تجاری خود اضافه کرد و اخیرا محدودیت‌های جدیدی بر صادرات فناوری به این گروه شبه‌نظامی وضع کرد.

کاخ سفید اعلام کرد که واگنر یک محموله تسلیحاتی از کره شمالی برای کمک به تقویت نیروهای روسیه در اوکراین خریداری کرده و این موضوع نشانه‌ای از نقش رو به گسترش این گروه در درگیری اوکراین است.

پربیننده ترین خبرها