اتصال 106 بانک غیرروسی در 13 کشور به شبکه پیام‌رسان بانکی ایران

اتصال 106 بانک غیرروسی در 13 کشور به شبکه پیام‌رسان بانکی ایران
پنج‌شنبه 13 بهمن 1401 - 15:07

معاون بین الملل بانک مرکزی گفت: 106 بانک غیر روسی در ۱۳ کشور و همه بانک‌های روسیه، اکنون به شبکه پیام رسان بانکی ایران متصل هستند و بانک‌های ایرانی از سوئیفت بی‌نیاز شدند.

العالم - ایران / اقتصادی

محسن کریمی اظهار داشت: چون شبکه پیامرسان روسیه به شبکه پیام رسان ایران متصل شده است در نتیجه هر کسی که عضو این شبکه است به شبکه ما هم متصل شده اند و بالعکس بانک های ایرانی هم می توانند با آن بانک ها متصل شوند.

وی گفت: شبکه پیام رسان بانکی ایران به نام سپام که متعلق به بانک مرکزی ایران است و همه بانک های ایرانی عضو این شبکه هستند و از این طریق پیام‌های استاندارد بانکی را با یکدیگر مبادله می‌کنند به شبکه مشابه آن در روسیه که متعلق به بانک مرکزی آن کشور است و همه بانک‌ها روسیه همه به آن متصل هستند به هم متصل شده اند بر اساس این شبکه، هر بانک ایرانی در صورت لزوم پیامی را با یک بانک روس و یا هر بانکی که عضو این شبکه است می تواند تبادل کنند.

معاون بین الملل بانک مرکزی افزود: این پیام ها عمدتا مبتنی بر استاندارد پیام های سوئیفتی است ضمن آنکه تعداد بانک های روسیه چند صد بانک است و تعداد بیش از ۱۰۰ بانک غیر روسی در ۱۳ کشور دنیا به این شبکه متصل هستند.

پربیننده ترین خبرها