دعوت روسیه از شمخانی برای حضور در نشست امنیت افغانستان

دعوت روسیه از شمخانی برای حضور در نشست امنیت افغانستان
شنبه 15 بهمن 1401 - 11:20

نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور افغانستان از دعوت دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران برای حضور در نشست هفته آینده دبیران شورای امنیت کشورهای همجوار افغانستان در مسکو خبر داد.

العالم - آسیا

ضمیر کابلوف روز شنبه در گفت‌وگو با اسپوتنیک اعلام کرد: علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی هفته آینده برای رایزنی درباره مسائل افغانستان به مسکو سفر می کند.

وی، شورای امنیت روسیه را میزبان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران اعلام کرد و افزود: شمخانی در نشست چند جانبه دبیران شوراهای امنیت در مورد مسئله افغانستان شرکت خواهد کرد.

این مقام روس، برگزاری نشست افغانستان در مسکو را از پیش برنامه ریزی شده عنوان کرد که قرار بود مدت ها پیش برگزار شود.

کابلوف در پاسخ به سئوالی درباره احتمال بررسی موضوع حمله پهپادی به تاسیسات دفاعی ایران در اصفهان، در نشست هفته آینده گفت: تا جایی که خبر دارم چنین چیزی در دستور کار قرار ندارد.

آخرین نشست دبیران شورای امنیت کشورهای همجوار افغانستان در ماه می ۲۰۲۲ و در دوشنبه پایتخت تاجیکستان با حضور دبیران شورای امنیت هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان برگزار شد و حاضران خواستار تشکیل دولت فراگیر در افغانستان شدند.

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه پیش از این در گفتگو با «تاس» گفته بود: نشست دبیران شورای امنیت کشورهای آسیای مرکزی، پاکستان، هند و چین هفته آینده در مسکو برگزار می‌شود.

کابلوف اواخر ماه ژانویه سال ۲۰۲۳ میلادی به کابل رفته بود و با مقامات دولت موقت طالبان دیدارهایی داشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها