رایزنی فرانسه و امارات درباره ایران و اوکراین

رایزنی فرانسه و امارات درباره ایران و اوکراین
شنبه 15 بهمن 1401 - 12:33

پاریس اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور در سفر به ابوظبی با همتای اماراتی خود درباره بحران اوکراین و ایران گفت‌و‌گو کرده است.

العالم - اروپا

وزارت خارجه فرانسه، بامداد امروز (جمعه)، در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر اعلام کرد که «کاترین کولونا» وزیر خارجه این کشور و «محمد بن زاید آل نهیان» همتای اماراتی او در ابوظبی درباره ایران با یکدیگر گفت‌و‌گو کرده‌اند.

وزارت خارجه فرانسه به نقل از کاترین کولونا نوشت: «‌دیدار ثمربخش و دوستانه‌ای با همتای اماراتی‌ام داشتم. کیفیت روابط دوجانبه‌مان این امکان را به ما می‌دهد که با یکدیگر و با اعتماد چالش‌ها و بحران در اوکراین و همچنین ایران را مورد بررسی قرار دهیم.»

وزارت خارجه فرانسه همچنین اشاره کرد که وزیر خارجه این کشور در سفر خود به امارات عربی متحده از پایگاه فرانسه در این کشور بازدید کرده است.

این در حالی است که خبرگزاری رسمی امارات (وام) در روایت رسمی خود از این دیدار نوشت که وزرای خارجه دو کشور تحولات منطقه و جهان را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند و درباره آن تبادل نظر کرده‌اند.

وزیر خارجه فرانسه که پیش از سفر به امارات عربی متحده به عربستان سعودی سفر کرده بود در مصاحبه با روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» ایران را مسئول بن‌بست در توافق هسته‌ای معرفی کرده بود.

او با اتهام‌پراکنی علیه ایران مدعی شده بود: «منطقه خاورمیانه با بحران‌هایی مواجه است و ایران با فعالیت‌های ثبات‌زدای خود از جمله برنامه هسته‌ای و موشکی و پهپادی موجب تشدید تنش در منطقه شده است.»

فارس

پربیننده ترین خبرها