گزارش العالم از یورش امروز رژیم صهیونیستی به 'أریحا'

شنبه 15 بهمن 1401 - 23:07

پس از یک هفته محاصره خفقان‌آور شهر اریحا در کرانه باختری، رژیم اشغالگر صدها سرباز، ده‌ها خودروی نظامی و بولدوزرهای خود را در اردوگاه "عقبه جبر" مستقر کرده، و این منطقه را به میدان جنگ واقعی تبدیل کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

خبرنگار العالم با حضور در اردوگاه عقبه جبر در اریحا گفت که پس از چندین ساعت درگیری شدید، یکی از خانه ها در معرض تیراندازی و پرتاب راکت قرار گرفت. خوشبختان هیچ کدام از اعضای این خانواده به رغم آتش سنگین صهیونیستها آسیبی ندیدند. از این خانه فقط مشتی آوار باقی مانده است.

یکی از اعضای این خانه در گفتگو با خبرنگار العالم گفت: یکی از جوانان فلسطینی به سمت نظامیان اسرائیلی سنگ پرتاب کرد اما نظامیان اسرائیلی اقدام به پرتاب موشک کردند که به این خانه اصابت کرد. نظامیان اسرائیلی سپس تمام تجهیزات سنگین خود را روانه این خانه کردند و گمان کردند که درگیری از این خانه شروع شده است. حال آنکه فقط شماری کودک و زن در این خانه بودند.

ارتش اشغالگر قبل از عقب‌نشینی از این شهر، در اقدامی که به مثابه مجازات دسته جمعی فلسطینیان این منطقه است، اقدام به تخریب تاسیسات کشاورزی کرد.

عملیات نظامی در شهر تحتِ‌محاصره اریحا، در سایه مقاومت مسلحانه مبارزان فلسطینی به پایان رسید و نظامیان رژیم صهیونیستی از تحقق اهداف خود از این عملیات نظامی، که دستگیری عاملان عملیات تیراندازی به سوی رستوران بود، ناکام ماندند ولی طی آن، ۱۵ فلسطینی زخمی و ۲ تن دیگر بازداشت شدند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها