نقش زنان ایرانی و دستاوردهای آنها در عرصه های مختلف

شنبه 15 بهمن 1401 - 22:45

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در گفتگوی اختصاصی با شبکه خبری العالم درباره نقش زنان و تاثیر گذاری آنها در جامعه و دستاوردهای زنان ایرانی در عرصه های مختلف سخن گفت.

العالم ـ ایران

انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به شکست حملات و حرکات رسانه ای غرب به منظور مشوه کردن چهره زن ایرانی، تاکید کرد که زنان ایرانی نشان دادند که می توانند شخصیت واقعی زن ایرانی را معرفی کنند.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به سؤالی درباره حملات رسانه ای غرب علیه جمهوری اسلامی ایران بویژه پیرامون موضوع «آزادی زنان » و «حجاب» گفت: متاسفانه این حملات و حرکت های رسانه ای بسیار شدید و زیاد است؛ سلطه گران غربی تلاش می کنند چهره زن ایرانی را مشّوه نشان دهند و می کوشند تا فعالیتهای زن ایرانی دیده نشود. اما الگویی که زن ایران دارد ترسیم می کند به عنوان "الگوی سوم" که می تواند هم فعالیت اجتماعی مثبت و مناسبی داشته باشد و هم به خانواده و مسئولیت هایش در خانواده بپردازد و هردو را انجام دهد؛ نقشی بی بدیل و بی نظیر است. رهبر انقلاب می فرماید که نقشی که زن در خانواده دارد، بی بدیل است و نقشی که در اجتماع دارد نیز بی بدیل و بی نظیر است.

وی افزود: طبیعتا الگوی جدید برای جوامع غربی قابل پذیرش نیست و بسیاری از نقشه های آنان را نقش برآب می کند. ما می خواهیم زنی را به عنوان نمونه ارائه دهیم که می تواند در جنبه های مختلف و با داشتن مسئولیت های مختلف به خوبی بدرخشد. بسیاری از مخترعین ما، مبتکرین ما، نویسندگان ما و اساتید دانشگاه ما از همین زنان هستند.

خزعلی خاطرنشان کرد: اقدامات خیلی شدیدی برای سرکوب کردن این حرکت نوپای زنان صورت گرفت. تبلیغات، و جنگ رسانه ای خیلی وسیعی را علیه زنان راه انداخته اند و زن را ابزاری قرار داده اند تا به مطامع خودشان برسند ولی زنان ما به عنوان مثال در همین کنگره اخیری که در ایران برگزار شد، نشان دادند که می توانند شخصیت واقعی زن و شخصیت حقیقی زن ایرانی را معرفی کنند و دستاوردهایش را نشان دهند.

پربیننده ترین خبرها