اعتراض شدید پکن به واشنگتن برای شلیک به بالون غیرنظامی

اعتراض شدید پکن به واشنگتن برای شلیک به بالون غیرنظامی
دوشنبه 17 بهمن 1401 - 10:38

سخنگوی وزارت دفاع چین اعتراض شدید این کشور را در باره شلیک آمریکا به بالون غیرنظامی این کشور ابراز کرد.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش خبرگزاری شینهوا، « تان کفئی » سخنگوی وزارت دفاع چین در بیانیه ای ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا در زمینه شلیک به بالن غیرنظامی چین این اقدام را واکنشی افراطی نامید و گفت: « ما اعتراض قاطع خود را نسبت به این حرکت آمریکا ابراز کردیم و هرگونه حقی را برای انجام اقدامات لازم و ضروری درخصوص این موضوع در شرایط مشابه محفوظ می داریم. »

پیش تر در پی اقدام نظامی آمریکا مبنی بر هدف قراردادن و سرنگون کردن این بالن چینی که پکن اصرار به تحقیقاتی بودن و غیرنظامی و غیراطلاعاتی بودن آن دارد، وزارت امور خارجه چین مراتب شدید اعتراض و نارضایتی خود را از طرف آمریکایی اعلام کرده بود.

وزارت امور خارجه چین اعلام کرد اگرچه آمریکا ماجرای این بالن غیرنظامی را ابزار و بهانه ای برای اعلام لغو سفر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه این کشور به چین قرار داده است، اما تا کنون نه طرف چینی و نه طرف آمریکایی "بطور رسمی" چیزی درباره برنامه سفر اعلام نکرده بودند.

طبق ادعای رسانه های آمریکایی، قرار بود بلینکن روز ۵ فوریه( ۱۶ بهمن) به پکن سفر کند.

شب شنبه خبرگزاری آسوشیتدپرس از سرنگونی بالن چین بر فراز ساحل ایالت کارولینای جنوبی در شرق آمریکا خبر داد و اعلام کرد عملیات جست‌وجوی بقایای آن در حال انجام است.

مقامات آمریکایی اعلام کردند چند جنگنده ارتش کار سرنگون کردن بالن چین را انجام دادند.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در پی سرنگونی بالن چینی که منجر به افزایش تنش میان واشنگتن - پکن در روزهای اخیر شده بود، اعلام کرد: بالن چینی در تلاش برای رصد سایت‌های راهبردی آمریکا بود.

پربیننده ترین خبرها