واکنش دمشق به اظهارات نتانیاهو درباره کمک به آسیب‌دیدگان زلزله در سوریه

واکنش دمشق به اظهارات نتانیاهو درباره کمک به آسیب‌دیدگان زلزله در سوریه
سه شنبه 18 بهمن 1401 - 14:14

یک منبع رسمی سوری صحت گفته‌های بنیامین نتانیاهو، نخست‌ وزیر رژیم  اشغالگر، درباره درخواست کمک رسانی برای زلزله‌زدگان از طرف سوریه را قاطعانه تکذیب کرد.

العالم - سوريه

این منبع رسمی افزود: اگر نتانیاهو چنین درخواستی دریافت کرده، قطعاً از سوی متحدان و دوستانش از گروه «داعش»، «جبهه النصره» و «سازمان‌های تروریستی» بوده است.

این منبع گفت: «رژیم صهیونیستی عامل همه جنگ‌ها و تنش‌ها در منطقه است.»

این منبع افزود: شرم آور است که نتانیاهو از فاجعه زلزله سوریه برای گمراه کردن افکار عمومی و سرپوش گذاشتن بر سیاست های توسعه طلبانه و تهاجمی رژیم اشغالگر سوء استفاده می کند.

همچنین برخی منابع سوری در گفتگو با روزنامه الوطن، ادعای مقامات صهیونیستی مبنی بر درخواست سوریه از رژیم صهیونیستی برای کمک رسانی را تکذیب کردند.

این منابع در گفتگو با الوطن تأکید کردند هر آنچه در رسانه‌های اسرائیل منتشر می‌شود جنبه تبلیغاتی برای نخست‌وزیر اسرائیل دارد.

این منابع پرسیدند: «دمشق چگونه می‌تواند از رژیمی که طی دهه‌ها و سال‌های گذشته مردم سوریه را کشته و در کشتار آنها مشارکت داشته، کمک بخواهد؟»

از سوی دیگر، دولت سوریه روز دوشنبه از همه کشورها و نهادهای بین المللی درخواست کرد تا از آسیب دیدگان زلزله مناطق شمالی این کشور حمایت و کمک کنند.

بيروت ـ “راي اليوم

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها