مقاومت کنترل فلسطین اشغالی را از چنگال «رژیم صهیونیستی» خارج کرده است

مقاومت کنترل فلسطین اشغالی را از چنگال «رژیم صهیونیستی» خارج کرده است
سه شنبه 18 بهمن 1401 - 19:30

کارشناسان بر این باورند که رژیم اشغالگر صهیونیستی همزمان با آغاز پایه‌ریزی یک «جامعه مقاوم فلسطینی»، کنترل خود را بر کرانه باختری از دست داده است.

العالم - فلسطین اشغالی

ناظران امور فلسطین می گویند که رژیم اشغالگر صهیونیستی توانایی خود را برای کنترل کامل سرزمینی که بر اساس روایت های یهودی توهم مالکیت آن را دارد، از دست داده است.

پیوستن تیپ‌های مسلح مقاومت در اریحا به صحنه رویارویی با اشغالگران تأکیدی بر این حقیقت است که رژیم صهیونیستی مجبور شده است یک گردان کامل خود را برای تخریب یک خانه فلسطینی یا ترور یا دستگیری یک شهروند فلسطینی به محل اعزام نماید.

این قضیه نشان دهنده میزان وحشتی است که صهیونیست ها تاکنون به خاطر مقاومت فلسطینیان تجربه کرده اند.

خطر قریب الوقوع که گریبانگیر رژیم اشغالگر صهیونیستی و نیروهای نظامی آن خواهد شد، فقط جناح های مقاومت فلسطین نیستند، بلکه مشکل اصلی آنها ابتکارات فردی شهروندان فلسطینی در اجرای قهرمانانه عملیات های مقاومت خواهد بود.

در حال حاضر هر جوان فلسطینی، خود به تنهایی می تواند مجری یک عملیات قهرمانانه مقاومت باشد و این مشکلی خارج از کنترل اشغالگران صهیونیست است.

صدور مجوزهای اخیر برای بیشترین تعداد اسلحه شخصی توسط «رژیم اشغالگر صهیونیستی» حاکی از این است که اشغالگران امنیت پیشین خود را از دست داده اند، بنابراین به سمت راه حل‌های فردی و از این قبیل رفته اند که صد البته نتیجه ای هم نخواهد داشت.

سرنوشت تلاش های نتانیاهو برای کنترل کامل کرانه باختری با زور و ارعاب، تکرار تجربه شارون خواهد بود.

کابینه نتانیاهو تلاش های فراوانی برای کنترل کامل کرانه باختری انجام می دهد، اما حاصل همه این دست و پا زدن ها نهایتا حاصلی مانند نتیجه تلاش های آریل شارون، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی به بار می آورد که به عنوان پدر شهرک سازی شناخته و معروف شد.

وی معتقد بود که باید شهرک‌سازی کرد و هزینه زیادی را بابت بلوک‌چینی دور تل آویو انجام داد، اما در نهایت مجبور به عقب‌نشینی از حرفها و اقداماتش و برچیدن بلوک ها از اطراف شهرک‌های صهیونیستی با هزینه های فراوان شد.

نکته قابل توجه و مهم این است که در حاضر فلسطین در همه صحنه‌ها حتی در خارج از مرزهای کشور فلسطین اشغالی با گسترش ساختار یک جامعه مقاوم مواجه است اما در مورد رژیم اشغالگر صهیونیستی قضیه کاملا برعکس است و اشغالگران با شکاف داخلی در میان یهودیان و تهدیدات روزافزون برای موجودیت این رژیم روبرو هستند.

پربیننده ترین خبرها