فعالان فریاد می زنند: محاصره سوریه را بردارید

فعالان فریاد می زنند: محاصره سوریه را بردارید
سه شنبه 18 بهمن 1401 - 21:39

هشتگ «محاصره سوریه را بردارید» را، پس از فاجعه زلزله ویرانگر این کشور، در تعدادی از کشورهای عربی ترند شد. سوریه در محاصره آمریکا و آن دسته از کشورهای اروپایی است که جنگی ویرانگر را از 12 سال پیش با آن آغاز کردند.

العالم _ داغ های مجازی

در حالی که غرب و در رأس آن آمریکا به دلیل اشتیاق برای روشن نگه داشتن شعله های جنگ در اوکراین، در ارسال کمک های نظامی به این کشور از هم پیشی می گیرند، در پی تشدید محاصره سوریه اند و از رسیدن دارو، غذا و سوخت به مردم این کشور به طرق مختلف جلوگیری می کنند زیرا طرح تروریستی آنها در سوریه شکست خورده است و از این بابت خشمگینند.

این در حالی است که زلزله ای ویرانگر در سوریه و ترکیه به کشته شدن هزاران نفر در هر دو کشور و تخریب بیش از هفت هزار ساختمان مسکونی منجر شده است و در حالی که برخی کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران برای ارسال کمک های بشردوستانه و تیم های نجات برای مردم سوریه تلاش کرده اند، غرب که همواره خود را دلسوز مردم این کشور جا زده، کنار ایستاده و فقط درد و رنج مردم را نظاره می کند.

این درست در حالی است که غرب برای ارسال انواع سلاح های کشنده به اوکراین، سر از پا نمی شناسد و با این حال سوریه را در محاصره قرار داده است و نفت و گندم مردم آن را می دزدد و حتی دارو را از آنان منع می کند.

فعالان از غرب منافق و حیله گر خواسته اند تا تحریم‌ها علیه سوریه را لغو کند. این فعالان همچنین تصاویری از حرکت هواپیماهایی منتشر کرده اند که از سراسر جهان به سمت ترکیه در پرواز و حامل کمک های انسانی هستند در حالی که کمک‌ها به سوریه منحصر به چند کشور بیشتر نشده است.

کاربری به نام فیراس طنینه با انتشار تصویری از سیل هواپیماهای حامل کمک برای ترکیه نوشت: 12 سال جنگ ضد سوریه و با این حال محاصره آن ادامه دارد و کمک ها به این کشور فقط از ایران، عراق، الجزایر، و روسیه است اما کمک ها از همه جا به سمت ترکیه در حرکت است.

کاربر دیگری به نام یوسف حداد با انتشار تصویری از خرابی های زلزله در سوریه نوشت: جنگ، کشتار، گرسنگی و محاصره کم بود، زلزله هم آمد تا بازهم مردم را بکشد و آواره کند. من از همه انسان های آزاده و کشورهایی که توان کمک دارند، تقاضا می کنم به فریاد مردم سوریه برسند.

کاربری هم با نام قائد 2 با انتشار تصویر نوجوانی بر سر خرابه های ناشی از زلزله در حلب نوشت: آیا ملت رنجدیده سوریه شایسته آن نیست که کنار آن باشیم، ملتی که جنگی ویرانگر را پشت سر گذاشته و در محاصره قرار دارد. خدایا به این ملت کمک کن!

پربیننده ترین خبرها