هلال احمر سوریه: تحریم‌های غرب مانع اصلی امدادرسانی به زلزله زدگان است

هلال احمر سوریه: تحریم‌های غرب مانع اصلی امدادرسانی به زلزله زدگان است
سه شنبه 18 بهمن 1401 - 16:42

رئیس هلال احمر سوریه در سخنانی خواستار رفع فوری تحریم‌های ظالمانه غرب علیه کشورش در راستای تسهیل امداد رسانی به زلزله زدگان شد.

العالم - سوریه

به گزارش خبرگزاری سانا، خالد حبوباتی رئیس هلال احمر سوریه با تاکید بر اینکه تحریم‌های اقتصادی غرب و محاصره ظالمانه علیه سوریه مانع اصلی مقابله با عواقب زلزله ویرانگر است، خواستار رفع آنها و همچنین ارائه کمک‌های لازم به کشورش در راستای غلبه بر آثار این فاجعه شد.

وی خطاب به جامعه بین‌المللی افزود: تاکنون در پی این زلزله ویرانگر، تعداد قربانیان به ۸۱۲ کشته و ۱۴۴۹ مجروح در استان‌های حلب، لاذقیه، حماه، حومه ادلب و طرطوس رسیده است.

حبوباتی ادامه داد: ما ۳۰۰۰ داوطلب، ۵۰۰ کارمند و فقط ۳۰ تا ۴۰ آمبولانس برای امدادرسانی داریم و به تجهیزات سنگین، خودروهای آتش نشانی و آمبولانس نیاز داریم تا بتوانیم به تلاش‌های خود برای جست‌وجوی بازماندگان، نجات افراد گرفتار در زیر آوار، کشف اجساد جان باختگان و ارائه کمک‌ها و سرپناه برای آسیب‌دیدگان از این فاجعه در سراسر سوریه، مطابق با معیارهای انسانی و بشردوستانه ادامه دهیم.

وی ادامه داد: دولت برای پناه دادن به زلزله زدگان ۱۲۶ مرکز در حلب، ۲۳ مرکز در لاذقیه، ۵ مرکز در حماه، ۵ مرکز در حمص و ۳ مرکز در طرطوس اختصاص داده است.

زمین لرزه بزرگی بامداد دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند.

در جریان این زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ بامداد خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارده شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

این حادثه مرگبار واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشته و رهبران کشورهای مختلف با ملت‌های سوریه و ترکیه ابراز همدردی کرده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها