زلزله ترکیه و سوریه؛ شمار کشته‌ ها از 8 هزار نفر گذشت

زلزله ترکیه و سوریه؛ شمار کشته‌ ها از 8 هزار نفر گذشت
چهارشنبه 19 بهمن 1401 - 07:46

شمار کشته شدگان زلزله مهیب 7.8 ریشتری بامداد دوشنبه (17 بهمن ماه 1401) ترکیه و سوریه، از 8 هزار نفر فراتر رفت. آمارها از جان باختن حدود 6 هزار نفر در ترکیه و 2 هزار و 530 نفر در سوریه حکایت دارد.

العالم ـ ترکیه

بنابر خبرهای منتشر شده از سوی رسانه ها، شمار جان باختگان زلزله مهیب جنوب ترکیه به دست کم 5 هزار 894 نفر و مصدومیت حدود 35 هزار نفر در ترکیه و 2 هزار و 530 کشته و مصدومیت 4 هزار و 654 نفر در سوریه افزایش یافته است.

سازمان جهانی بهداشت برآورد کرده که ممکن است بالغ بر 20 هزار نفر در سوریه و ترکیه بر اثر زلزله 7.8 ریشتر دوشنبه جان خود را از دست داده باشند.

سوریه اعلام کرده که امکان دریافت و رساندن کمک‌های بشردوستانه کشورهای دیگر به زلزله‌زدگان فراهم است.

آمریکا در خصوص زلزله سوریه، ادعا کرده که اگرچه در حال بررسی کمک به آسیب دیدگان است، اما با دولت بشار اسد برای کمک به مناطق زلزله زده همکاری نخواهد کرد.

در همین حال رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، به مدت سه ماه وضعیت فوق العاده اعلام و خاطرنشان کرده که 10 استان این کشور درگیر زلزله هستند. تاکنون ۷۰ کشور جهان به ترکیه پیشنهاد کمک داده اند.

عملیات امداد و نجات برای بیرون کشیدن افراد محبوس در زیرآوار همچنان ادامه دارد اما بارش شدید باران، سرمای زمستان و آوارسنگین بتن و آجرهای فروریخته کار امداد رسانی را با مشکلات عدیده روبرو کرد است.

پربیننده ترین خبرها