تداوم محاصره اقتصادی و تحریم غرب علیه زلزله زدگان؛

ویدیو؛ گزارش العالم از عملیات امداد به زلزله زدگان در حلب و لاذقیه سوریه/ هواپیماهای حامل کمک های انسانی ایران در راه سوریه

چهارشنبه 19 بهمن 1401 - 14:45

خبرنگار العالم در سوریه گزارش داد که فعالیت تیم های امدادرسانی برای نجات افراد گرفتار در زیر آوار و بیرون آوردن اجساد قربانیان، امروز در دو استان حلب و لاذقیه متمرکز شده است.

العالم ـ سوریه

وسام الجردی خبرنگار العالم در سوریه خاطرنشان کرد: تلاش تیم های امداد امروز (چهارشنبه) نیز به نجات شماری از افراد منجر شد اما همچنان تعداد زیادی در زیر آوار گرفتار شده اند و صدای آنها به گوش می رسد.

خبرنگار العالم تصریح کرد: به سبب محاصره و تحریم های اعمال شده علیه سوریه از سوی آمریکا و کشورهای غربی، امدادگران از امکان دستیابی مناسب به ابزارها و امکانات برای آواربرداری برخوردار نیستند و با همان امکانات ناکافی در حال آواربرداری از حجم عظیم ساختمان های تخریب شده هستند تا بتوانند درحد توان جان عده ای را نجات دهند.

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی و همکاری ها میان تیم های امداد روسیه و ایران که با امکانات و ابزارهای خود اقدام به آواربرداری در حلب و لاذقیه می کنند، برقرار است.

خبرنگار العالم تصریح کرد: ورود هواپیماهای حامل کمک های انسانی خواه از ایران یا از دیگر کشورهای دوست به سوریه همچنان ادامه دارد. کنسولگری ایران در حلب نقشی برجسته ای در ایجاد مراکز برای پناه دادن آوارگان و ارائه کمک های انسانی به آنها و فراهم کردن ابزارهای لازم برای تیم های امداد به منظور سرعت بخشیدن به عملیات آواربرداری ایفا کرده است.

بامداد روز دوشنبه (17 بهمن ماه 1401) زلزله سهمگین 7.8 ریشتری جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند که تا این لحظه آمار قربانیان از 9600 نفر فراتر رفته است.

پربیننده ترین خبرها