تشدید تحریم‌های اقتصادی انگلیس علیه روسیه همزمان با سفر زلنسکی به لندن

تشدید تحریم‌های اقتصادی انگلیس علیه روسیه همزمان با سفر زلنسکی به لندن
چهارشنبه 19 بهمن 1401 - 15:00

وزارت امور خارجه انگلیس همزمان با سفر ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین به این کشور از تشدید تحریم‌های جدید اقتصادی علیه روسیه خبر داد.

العالم ـ اروپا

در بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شد آمده است: وزیر امور خارجه انگلیس امروز (چهارشنبه ۸ فوریه) دور جدیدی از تحریم ها را علیه ارتش روسیه و مقامات کرملین اعمال کرد.

بر اساس این بیانیه ۶ نهاد ارائه کننده تجهیزات نظامی مانند هواپیماهای بدون سرنشین برای تهاجم روسیه به اوکراین، ۸ فرد و یک نهاد مرتبط با کرملین به فهرست تحریم‌های انگلیس اضافه شده است.

جیمز کلورلی در این باره مدعی شد: اوکراین به ولادیمیر پوتین نشان داده است که تحت تهاجم ظالمانه او شکست نمی‌خورد. پوتین به مناطق غیرنظامی و زیرساخت‌های مهم ملی اوکراین حملات بی‌رویه‌ای صورت داده است. اما ما نمی توانیم اجازه دهیم او موفق شود. ما باید حمایت خود را از اوکراین افزایش دهیم.

وی افزود: تحریم جدید فشار اقتصادی بر پوتین را تسریع و ماشین جنگی او را برای کمک به پیروزی اوکراین تضعیف می‌کند. وزیر امور خارجه انگلیس تصریح کرد: روسیه تا زمانی که به تهدیدات خود علیه حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین پایان ندهد، به دارایی هایی که ما مسدود کرده ایم دسترسی نخواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها