السودانی: دور جدید مذاکرات ایران و عربستان سعودی به زودی در بغداد آغاز می‌شود

السودانی: دور جدید مذاکرات ایران و عربستان سعودی به زودی در بغداد آغاز می‌شود
پنج‌شنبه 20 بهمن 1401 - 11:15

نخست‌وزیر عراق در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط خبر داد که به زودی دور جدید مذاکرات ایران و عربستان سعودی در بغداد برگزاری خواهد شد.

العالم - عراق

«محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق در گفت‌وگو با روزنامه سعودی «الشرق الاوسط»، چاپ لندن در خصوص موضوعات متعددی از جمله، گفت‌‌وگوهای ایران و عربستان سعودی در بغداد، تاثیر مستقیم یا غیر مستقیم ایران و آمریکا در تشکیل کابینه او، نقش عراق در منطقه و رابط آن با کشورهای عربی و اسلامی از جمله ایران، اصلاحات در دستگاه امنیتی عراق و حل و فصل مشکل سلاح بدون ضابطه، معضل پولشویی و حل و فصل اختلافات میان بغداد و اربیل اظهار نظر کرد.

نشست قریب‌الوقوع ایران و عربستان سعودی در بغداد

وی در پاسخ به این سوال که آیا به زودی دور جدیدی از گفت‌وگوها میان عربستان سعودی و ایران به میزبانی بغداد آغاز خواهد شد، گفت: ان شاء الله. به زودی این دیدار صورت خواهد گرفت. از آغاز به کار دولت و بنا به درخواست برادران در عربستان سعودی و ایران، ما می‌خواهیم که این روابطه ادامه یابد و آن را ضروری می‌دانیم زیرا هر چه قدر دیدگاه‌های متفاوت در منطقه به یکدیگر نزدیک‌تر شوند، ثبات بیشتری به وجود می‌آید.

السودانی با تاکید بر این امر که بغداد به ایفای نقش خود در میزبانی گفت‌وگوهای عربستان و ایران ادامه خواهد داد، از برگزاری قریب‌الوقوع دور جدیدی از نشست دو طرف خبر داد و ابراز امیدواری کرد که سطح نشست‌های امنیتی به سطح دیپلماتیک ارتقا یابد.

نخست‌وزیر عراق افزود: رایزنی‌ها و تماس‌ها برای تدارک این دیدارها ادامه دارد و اساسا این دیدارها در برخی از سطوح صورت می‌گیرد اما ما می‌خواهیم که سطح آن ارتقا یابد. هدف ما بالا بردن سطح دیدار مقامات مسئول امنیتی به سطح روابط دیپلماتیک تحت نظارت عراق است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شخصا در این دیدارها شرکت خواهد کرد، گفت: بله من شخصا موضوع را پیگیری می‌کنم.

پربیننده ترین خبرها