گزارش العالم از آخرین وضعیت حلب و لاذقیه و حما +فیلم

پنج‌شنبه 20 بهمن 1401 - 14:58

خبرنگار العالم در سوریه از افزایش آمار قربانیان زلزله در استان های حلب و لاذقیه به 1272 کشته و 2120 مجروح خبر داد، در مناطق تحت اشغال النصره هم 1600 نفر کشته و حدود 3000 نفر مجروح شده اند.

العالم - سوریه

«وسام الجردی» خبرنگار العالم در سوریه در تماس مستقیم در ساعت 10:16 به وقت مکه مکرمه گزارش داد که اندکی قبل در خبر فوری اعلام شده است که 8 جنازه دیگر در محله الشارقه در شهر حلب از زیر آوار بیرون کشیده شده اند.

به این ترتیب آخرین آمار قربانیان این زلزله در استان‌های حلب و لاذقیه و حما به 1272 نفر کشته و حدود 2120 نفر مجروح شده اند.

وی افزود: در مناطق تحت اشغال النصره هم به وجود ضعف در وسایل ارتباطی، به گفته منابع محلی بیش از 1600 نفر کشته و حدود 2000 یا 3000 نفر مجروح شده اند.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد که به دلیل دشواری دسترسی به کسانی که زیر آوار مانده اند و ضعف امکانات تیم های امداد و نجات سوریه، در مجموع آمار مجروح بسیار بالاست و این آمارها نهایی نیستند.

وی همچنین گفت که چند تیم امداد و نجات از جمله هلال احمر ایران، تیم های حمایت الجزایری و حشد الشعبی از عراق و تیم های امداد و نجات متخصص عراقی و تیم های روسی به یاری تیم های سوریه شتافته و در حال عمل به وظایف خود هستند.

خبرنگار العالم تصریح کرد که تا این لحظه عملیات پیچیده امدادرسانی ادامه داشته است اما ظرف چند ساعت گذشته به دلیل ورود تیم های زبده تر از ایران و عراق و روسیه و الجزایر روند امدادرسانی سرعت و نظم بیشتری پیدا کرده است؛ این تیم ها، مناطق زلزله زده را بین خود تقسیم کرده اند و با برنامه ریزی بهتر سرگرم نجات افراد از زیر آوار هستند.

وی همچنین به تعداد پس لرزه های شب گذشته در حلب و لاذقیه اشاره کرد و گفت که این پس‌لرزه‌ها اختلال‌هایی را در روند آواربرداری ایجاد کردند.

الجردی هشدار دارد که برخی خانه‌ها و ساختمان‌ها ترک خورده‌اند و هر لحظه ممکن است فرو بریزند و طبق منابع دولتی این ساختمان ها تخلیه خواهند شد.

پربیننده ترین خبرها