موافقت دمشق با ورود کمک‌های بشردوستانه به مناطق خارج از کنترل دولت

موافقت دمشق با ورود کمک‌های بشردوستانه به مناطق خارج از کنترل دولت
جمعه 21 بهمن 1401 - 19:20

دولت سوریه امروز جمعه با ورود کمک‌های بشردوستانه به مناطق زلزله زده خارج از کنترل دولت تحت نظارت صلیب سرخ و هلال احمر موافقت کرده است.

العالم-سوریه

وزارت خارجه سوریه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت موافقت کرده که کمک‌های بشردوستانه را از مناطق تحت کنترل خود به مناطق خارج از کنترل خود برساند.

در ادامه بیانیه آمده است: نظارت هلال احمر سوریه و صلیب سرخ بین‌المللی بر توزیع کمک‌های بشردوستانه تضمین می‌کند که این کمک‌ها به دست افرادی برسد که مستحق آن هستند.

وزارت خارجه سوریه افزود: تصمیم گمراه‌کننده دولت آمریکا در خصوص بستن موقت و جزئی برخی از اقدامات قهری و یکجانبه علیه مردم سوریه، چیزی جز تکرار تصمیم‌های ساختگی قبلی که با هدف ایجاد یک تصور نادرست بشردوستانه انجام می‌شود، نیست.

وزارتخانه یاد شده ادامه داد: اقدامات قهری و سیاست‌های یکجانبه آمریکا مردم سوریه را از برخورداری از ثروت طبیعی غارت شده خود محروم کرده و توانایی نهادهای دولتی را برای بهبود شرایط زندگی، دستیابی به اهداف توسعه و ارائه خدمات اولیه محدود کرده است.

در این بیانیه همچنین آمده که دولت آمریکا نمی‌تواند با تلاش برای ترمیم چهره مخدوش خود و فرار از مسئولیتش در ممانعت از تلاش‌ها برای نجات و حمایت از زلزله‌زده‌ها، مردم سوریه و جهان را فریب دهد.

وزارت خارجه سوریه در پایان از ایالات متحده خواست تا به اقدامات قهری یکجانبه تحمیل شده بر مردم سوریه فوراً و بدون قید و شرط پایان دهد و از اقدامات خصمانه خود و نقض قوانین بین المللی و اصول و اهداف منشور ایالات متحده دست بردارد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها