حمله شدید لاپید به بن گویر: تو یک وزیر فیسبوکی هستی!

حمله شدید لاپید به بن گویر: تو یک وزیر فیسبوکی هستی!
جمعه 21 بهمن 1401 - 22:19

همزمان با وقوع عملیات استشهادی امروز قدس اشغالی که به کشته و زخمی شدن 9 صهیونیست منجر شد، نخست‌وزیر سابق رژیم اظهارات ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم درباره لزوم اجرای عملیات سپر دفاعی ۲ را به سخره گرفت و خطاب به او گفت که «تو وزیر تیک تاک ( شبکه‌های اجتماعی مانند توئیتر و فیسبوک) هستی».

العالم-فلسطین اشغالی

پیشتر ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی عاملان عملیات شهادت طلبانه فلسطین را به اعدام بر روی صندلی الکتریکی تهدید کرده بود. وی با اشاره به تصمیم خود برای صدور دستور به نیروی انتظامی برای سرکوب فلسطینیان در قدس اشغالی گفت: خانه‌ها را تخریب می‌کنیم و کوچه به کوچه می‌گردیم.

بن گویر پیشتر همچنین خواستار تشکیل یک گارد «ملی» و تقویت پلیس و افزایش نیروهای فعال در گارد مرزی شده بود و گفت که اجرای عملیات دیوار دفاعی ۲ قریب الوقوع است.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مدعی شد که ارزیابی‌های پلیس رژیم صهیونیستی حاکی از این است آنچه در «اسرائیل» با عنوان عملیات دیوار دفاعی ۲ شناخته می‌شود و شامل تشدید تنش رژیم اشغالگر در قدس، جنگی علیه نوار غزه و نیز سرکوب فلسطینی‌های ۴۸ است، قریب الوقوع بوده و چنین سناریویی تنها یک راه‌حل دارد و آن هم تقویت نیروی پلیس و ایجاد یک گارد ملی است.

با توجه به این ادعای بن گویر و همزمان با عملیات استشهادی امروز یک جوان ۳۰ ساله فلسطینی در قدس اشغالی که به کشته شدن دو صهیونیست و زخمی شدن هفت نفر دیگر منجر شده است، مخالفان و رسانه‌های اپوزیسیون این اظهارات وی را به سخره گرفتند.

«یائیر لاپید» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) به دنبال این عملیات شهادت طلبانه، به ایتامار بن گویر تاخت و او را «وزیر تیک تاک (شبکه های اجتماعی) و قرص‌های نان» خواند.

لاپید در تمسخر بن گویر گفت: «وزیر تیک تاک (شبکه‌های اجتماعی مانند توئیتر و فیسبوک...) و قرص‌های نان دستور ورود به عملیات «دیوار دفاعی ۲» را داده است، در حالی که نه کابینه‌ای وجود دارد و نه هیچ گونه ارزیابی از اوضاع و هماهنگی بین نیروهای امنیتی. اگر این جدی نباشد، به همان اندازه مضحک خواهد بود».

روزنامه یدیعوت آحارانوت در این باره نوشت: «بن گویر خودش را مسخره کرد، اما فرض کنید غیر از این است و او واقعاً عملیات دیوار دفاعی ۲ را می خواهد - اگر دولت این عملیات را آغاز نکند، بن گویر نه تنها به تمسخر دولت تبدیل می‌شود، بلکه باید استعفا دهد- چون اگر تصمیمی را اعلام کردید و اجرا نشد دقیقاً چه هستید؟ قدرت و تأثیر شما چیست؟ اجرا و عملکرد شما؟ اعتماد به شما تمام شده است».

ایرنا

پربیننده ترین خبرها