لاپید: نتانیاهو در مقابله با افراط گرایان کابینه خود ناتوان است

لاپید: نتانیاهو در مقابله با افراط گرایان کابینه خود ناتوان است
شنبه 24 دی 1401 - 12:53

«یائیر لاپید» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی جمعه شب در اظهاراتی گفت که بنیامین نتانیاهو ضعیف و ناتوان تر از آن است که بتواند با تندروهای کابینه خودش مقابله کند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش پایگاه خبری معا فلسطین، لاپید گفت که نتانیاهو مسئولیت نگرفته است که دموکراسی را از بین ببرد و اکثریت مردم از جمله رأی دهندگان حزب لیکود با تغییرات عجولانه و مخربی که او انجام می‌دهد، مخالف هستند.

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی خطاب به نتانیاهو، گفت: شما ضعیف تر از آن هستید که بتوانید با افراط گرایان در کابینه خود مقابله کنید.

پیش تر بنی گانتس وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی که به همراه لاپید نخست وزیر سابق، تشکیل ائتلاف مخالف علیه دولت افراطی کنونی نتانیاهو را داده‌اند، نسبت به آینده رژیم تل آویو هشدار داده بود.

لاپید پیش تر هم (سه‌شنبه شب) با حمله به نتانیاهو در توئیتی نوشته بود: اینچنین کابینه‌ای یک روزه دچار فروپاشی می‌شود.

به عقیده تحلیلگران سیاسی، حضور راست افراطی و احزاب دینی صهیونیستی و حریدی در قدرت از یک سو باعث تشدید بحران و شکاف‌های داخلی می‌شود و ائتلاف حاکم به ریاست نتانیاهو رویکرد و سیاست‌های بسیار افراطی و فاشیستی را علیه فلسطینی‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی و در کرانه باختری و قدس و نوار غزه در پیش می‌گیرد و از سوی دیگر موجب افزایش تنش‌های منطقه‌ای می‌شود.

پربیننده ترین خبرها