رئیس سازمان جهانی بهداشت با ۳۵ تن کمک وارد حلب سوریه شد + فیلم

شنبه 22 بهمن 1401 - 18:04

منابع رسانه‌ای امروز شنبه از سفر رئیس سازمان جهانی بهداشت به حلب سوریه به منظور بازدید از مناطق زلزله زده در این شهر خبر دادند.

العالم - سوریه

خبرگزاری سانا اعلام کرد که «تدروس ادهانوم قبریسوس» رئیس سازمان جهانی بهداشت وارد فرودگاه حلب شد.

برپایه این گزارش، رئیس سازمان جهانی بهداشت قصد دارد تا به همراه حسن الغباش وزیر بهداشت سوریه و فرماندار حلب، از برخی بیمارستان ها و پناهگاه ها بازدید کند.

«تدروس ادهانوم قبریسوس» در فرودگاه حلب گفت که ۳۵ تن تجهیزات پزشکی حیاتی را که برای برطرف کردن نیازهای اساسی آسیب دیدگان زلزله لازم است، با خود آورده است و دومین هواپیما با ۳۰ تن تجهیزات پزشکی نیز در طول دو روز آینده وارد سوریه خواهد شد.

حسن الغباش وزیر بهداشت سوریه نیز به نوبه خود سفر «تدروس ادهانوم قبریسوس» را برای آگاهی از زیان های ناشی از زلزله و کمبود تجهیزات پزشکی و دارو در بیمارستان مهم ارزیابی کرد.

پیش از این نیز«مارگارت هریس» سخنگوی سازمان جهانی بهداشت جمعه شب درباره وضعیت زلزله‌زدگان در سوریه گفت که شرایط در این کشور بسیار سخت است.

«مارگارت هریس» افزود: آنچه بر مردم سوریه گذشته وحشتناک است و زندگی دشوار آنها با وقوع زلزله حتی دشوارتر شده است.

وی با بیان اینکه بایستی سیاست را از تلاش‌های بشردوستانه جدا کرد، گفت: ما برای رفع نیازها و چالش‌های بازسازی در سوریه به کمک‌های مالی نیاز داریم.

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت افزود: وضعیت در سوریه بسیار سخت است، زیرا علاوه بر زلزله، بیماری‌های واگیردار نیز وجود دارد.

هریس در پایان گفت که اکنون دغدغه اصلی سازمان جهان بهداشت شمار افرادی است که در سوریه در شرایط سخت زندگی می‌کنند.

زمین لرزه بزرگی بامداد دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند.

به گزارش ایرنا، در جریان این زمین لرزه ۷.۸ ریشتری خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارد شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

این حادثه مرگبار واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشته و رهبران کشورهای مختلف با ملت‌های سوریه و ترکیه ابراز همدردی کرده‌اند و در این راستا کمک‌هایی نیز به دو کشور شده است.

پربیننده ترین خبرها