رئیس پارلمان عراق خواستار بازگشت سوریه به پارلمان عربی شد

رئیس پارلمان عراق خواستار بازگشت سوریه به پارلمان عربی شد
شنبه 22 بهمن 1401 - 20:18

محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق در نشست پارلمان عربی در قاهره، خوستار بازگرداندن کرسی سوریه به این کشور شد.

العالم - عراق

«محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق امروز (شنبه) در نشست رؤسای مجالس عربی در مقر «پارلمان عربی» در قاهره حضور یافت و به سخنرانی پرداخت.

به نوشته وبگاه موازین نیوز، حلبوسی در سخنانی گفت که سوریه باید به کرسی خود در پارلمان عربی بازگردد و به نقش منطقه‌ای و بین‌المللی خود ادامه دهد.

او در این باره افزود: «خواهان اتخاذ موضعی از سوی پارلمان‌های عربی در راستای اقدام برای بازگشت سوریه و ثبات در این کشور عربی برادر هستیم. کشورهای عربی در این باره نقش روشنی دارند و رهبران عربی باید در همه سطوح برای بازگشت سوریه به جایگاه خود در میان کشورهای عربی و ایفای نقش فعال منطقه‌ای و بین‌المللی خود، اقدام کنند».

محمد الحلبوسی با اشاره به زلزله شدید و ویرانی گسترده به خصوص در مناطق شمالی سوریه گفت که عراق اقدام به بازگشایی همه گذرگاههای مرزی با سوریه و ارسال کمک‌ها به مردم این کشور کرده است و سعی دارد نقش بارزی در این حوزه ایفا کند.

تأکید محمد الحلبوسی بر لزوم بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و پارلمانی عربی در حالی است که بسیاری از کشورهای دیگر عضو این سازمان نیز پیش از این خواستار این موضوع شده‌اند، اما همچنان با مقاومت عربستان سعودی و قطر مواجه هستند.

به گزارش فارس، دولت سوریه نیز اعلام کرده است که بازگشت به اتحادیه عرب را اولویت خود نمی‌داند. شهریور ماه گذشته نیز وزیر امور خارجه الجزائر مدعی شده بود که غیبت سوریه از نشست‌های سران کشورهای عربی به خواست خود این کشور بوده و چنین تصمیمی از سوی اتحادیه عرب اتخاذ نشده است.

پربیننده ترین خبرها