تظاهرات ده‌ها هزار صهیونیست علیه برنامه اصلاحات قضایی نتانیاهو

تظاهرات ده‌ها هزار صهیونیست علیه برنامه اصلاحات قضایی نتانیاهو
يکشنبه 23 بهمن 1401 - 07:37

قرار است روز دوشنبه نخستین قرائت پیشنهادهای قضایی مورد نظر نتانیاهو در پارلمان رژیم صهیونیستی انجام شود.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از رویترز، ده‌ها هزار اسرائیلی برای ششمین هفته متوالی در اعتراض به برنامه اصلاحات قضایی کابینه راست‌گرای بنیامین نتانیاهو تظاهرات کردند.

آنها می‌گویند طرح‌های کابینه جدید اسرائیل برای اصلاحات در قوه قضائیه کنترل کابینه بر تعیین قضات و سایر مقام‌های دستگاه قضایی را افزایش و اختیارات دیوان عالی در زمینه لغو مصوبات و یا صدور حکم علیه اقدامات کابینه را محدود خواهد کرد.

این طرح‌ها بجز وکلا و قضات، نگرانی‌هایی نیز در میان فعالان شاخص تجاری برانگیخته و جامعه رژیم صهیونیستی را دچار دو دستگی کرده است.

تِسیپی لیونی، رهبر حزب لیبرال و چپ میانه «هاتنوعا» طی سخنرانی خود در این اعتراضات، اصلاحات قضایی مورد نظر کابینه راست‌گرای کنونی را «زلزله‌‌ مخرب سیاسی توصیف کرد و گفت «هم‌دستان پر از نفرت و کینه نتانیاهو برای فرار از عدالت قضایی در تلاش هستند».

نتانیاهو بر لزوم محدود کردن اختیارات قضات تاکید کرده و اعتراضات سراسری را به عنوان امتناع مخالفان چپ‌گرا از پذیرش نتایج انتخابات نوامبر گذشته که منجر به تشکیل یکی از راست‌گراترین کابینه‌های تاریخ رژیم صهیونیستی شد، رد کرده است.

بنیامین نتانیاهو اکنون ششمین دوره نخست وزیری خود را با تشکیل یک ائتلاف از تندروهای مذهبی دست راستی که اکثریت را در پارلمان در اختیار دارند، آغاز کرده است.
اعتراضات بیشتر و اعتصاباتی نیز برای روز دوشنبه که قرار است اولین قرائت پیشنهادها در پارلمان انجام شود، برنامه‌ریزی شده است.

شبکه N12 رژیم صهیونیستی روز شنبه یک نظرسنجی را منتشر کرد که نشان می‌دهد 62 درصد از اسرائیلی‌ها می‌خواهند طرح‌های قضایی پیشنهادی متوقف شوند.

پربیننده ترین خبرها