اولین کاروان کمک‌های بشردوستانه حزب‌الله امروز راهی سوریه می‌شود

اولین کاروان کمک‌های بشردوستانه حزب‌الله امروز راهی سوریه می‌شود
يکشنبه 23 بهمن 1401 - 10:22

حزب‌الله لبنان امروز اولین کاروان کمک‌های بشردوستانه خود را برای کمک به زلزله‌زدگان سوریه راهی این کشور می‌کند.

العالم - لبنان

جنبش حزب‌الله لبنان که از ساعات اولیه وقوع زمین‌لرزه مهیب ترکیه و سوریه آمادگی خود را برای کمک به زلزله‌زدگان اعلام کرده بود، امروز اولین کاروان از کمک‌های بشردوستانه خود را به سوریه اعزام می‌کند.

این کاروان شامل اقلام بهداشتی و غذایی تحت نظارت سید «هاشم صفی‌الدین» رئیس شورای اجرایی حزب‌الله امروز ساعت 12 ظهر به وقت بیروت عازم سوریه می‌شود.

حزب‌الله لبنان پنجشنبه شب با صدور بیانیه‌ای بر حمایت همه جانبه مقاومت لبنان از زلزله‌زدگان تأکید و اعلام کرد که از همه ظرفیت‌های خود برای خدمت به دولت و ملت سوریه در شرایط فاجعه زلزله استفاده خواهد کرد.

حزب الله افزود: ما خواهان مشارکت گسترده در کمپین بشردوستانه هستیم و از کسانی که مایل به ارائه کمک هستند، می خواهیم به مراکز امداد و خدمات شهری سازمان بهداشت لبنان مراجعه کنند.

حزب‌الله لبنان سه شنبه گذشته هم با صدور بیانیه‌ای ضمن همدردی با ملت‌های زلزله‌زده ترکیه و سوریه از همه کشورها و سازمان‌های بین‌المللی خواست تا تمامی امکانات موجود را برای کمک به این دو کشور به کار بگیرند.

این جنبش از همه کشورها و سازمان‌های بین‌المللی و بشردوستانه خواست تا فورا برای نجات افراد محبوس در زیر آوار، کمک به مجروحان و پناه دادن به افرادی که بی‌خانمان شده‌اند، ابتکار عمل را به دست بگیرند و به ملت‌های ترکیه و سوریه در همه زمینه‌ها کمک کنند.

شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله نیز ضمن ابراز همدردی و همبستگی عمیق با زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه اعلام کرد که حزب‌الله کمک‌های بشردوستانه از جمله هیئت‌های پزشکی به سوریه برای کمک به زلزله‌زدگان فرستاده است. سوریه در زمان حاضر به طرفی نیاز دارد که با آن همکاری کند و این کمترین وظیفه‌ای است که ما می‌توانیم انجام دهیم. زلزله‌ای که در ترکیه و سوریه اتفاق افتاد ما را ملزم می‌کند که کنار یکدیگر بایستیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها