محمود عباس: به زودی درخواست عضویت کامل فلسطین را در سازمان ملل می دهیم

محمود عباس: به زودی درخواست عضویت کامل فلسطین را در سازمان ملل می دهیم
يکشنبه 23 بهمن 1401 - 15:51

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که به زودی درخواست عضویت کامل فلسطین را در سازمان ملل خواهد داد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش اسپوتنیک، «محمود عباس» در یک سخنرانی در «کنفرانس قدس» که در مقر اتحادیه عرب در قاهره برگزار شد، افزود که از سازمان ملل و شورای امنیت درخواست خواهد کرد که به فلسطین عضویت کامل در این سازمان داده شود.

وی تاکید کرد که طی روزهای آتی درخواست خود مبنی بر عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل و صدور قطعنامه ای در حمایت از راه حل به اصطلاح «دو دولتی» را خواهد داد.

رئیس تشکیلات خود گردان اضافه کرد که قطعنامه سازمان ملل باید بر توقف اقدامات یکجانبه و در راس آن ها شهرک سازی های اشغالگران که به طور کامل غیرقانونی و غیرمشروع است، تاکید کند.

محمود عباس اضافه کرد: این قطعنامه همچنین باید بر پایبندی به توافقات امضا شده و معاهدات بین المللی و دعوت به برگزاری کنفرانس بین المللی صلح تاکید داشته باشد.

وی همچنین گفت که حق دولت فلسطین در حمایت از حقوق مشروع ملت فلسطین محفوظ است و این دولت به پیگیری های خود در دادگاه ها و سازمان های بین المللی ادامه خواهد داد.

بر اساس این گزارش، کنفرانس حمایت از قدس با عنوان «قدس-پایداری و توسعه» با حضور شخصیت‌های عربی در سطوح بالا و مشارکت سازمان‌ها و نهادهای بین المللی امروز یکشنبه در قاهره برگزار شد.

محمود عباس شنبه شب در قاهره با «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب دیدار کرد و دو طرف درخصوص کنفرانس بین المللی حمایت از قدس شریف با یکدیگر گفت وگو کردند.

به نوشته خبرگزاری تشکیلات خودگردان فلسطین (وفا)، محمود عباس بر ضرورت ملزم شدن رژیم صهیونیستی برای تعهد به تمام پیمان های سازشی که با سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) امضا کرده و توقف اقدامات یکجانبه تأکید کرد.

پربیننده ترین خبرها