افسر ارشد صهیونیست: اصلاحات قضایی منجر به نافرمانی ارتش می شود

افسر ارشد صهیونیست: اصلاحات قضایی منجر به نافرمانی ارتش می شود
دوشنبه 24 بهمن 1401 - 12:22

رئیس پیشین ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که تغییرات قضایی کابینه راست افراطی «بنیامین نتانیاهو» منجر به تمرد و نافرمانی ارتش این رژیم از تصمیم مقامات می شود.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر گزارش خبرگزاری سما،«دان حالوتس» فرمانده پیشین ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به تصمیمات اخیر نتانیاهو برای تغییرات و اصلاحات در نظام قضایی گفت که نیروهای ارتش و افسران آن به خود اجازه نخواهند داد که به ارتشی از مزدوران تبدیل شوند و یک دیکتاتور آن ها را رهبری کند.

فرمانده پیشین ستادکل ارتش رژیم صهیونیستی ادامه داد که این تغییرات منجر به ایجاد نوعی دیکتاتوری و نابودی نظام قضایی می شود.

دامنه تظاهرات اعتراضی هفتگی علیه نتانیاهو اخیرا گسترش یافت و ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی بودند.

بر اساس این گزارش، هزاران نفر شنبه شب گذشته در میدان «هبیما» شهر تل آویو تجمع کرده و علیه نتانیاهو و تلاش‌های کابینه او برای تضعیف دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی اعتراض کردند. همچنین ده‌ها هزار نفر نیز در راهپیمایی اعتراضی به سمت خیابان «کابلان» در تل آویو شرکت داشتند.

برگزارکنندگان تظاهرات در تل آویو اعلام کردند که شمار شرکت کنندگان در تظاهرات این هفته، بیشتر از تظاهرات شنبه گذشته بود.

این تظاهرات‌ها در سایه جدال شدید بین ائتلاف کابینه راست افراطی به ریاست نتانیاهو و جناح اپوزیسیون به ریاست «یائیر لاپید» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی برگزار شده است.

به گزارش ایرنا، سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اصلاحات قضایی کابینه نتانیاهو را برای تضعیف دستگاه قضایی و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

پربیننده ترین خبرها