خشم فعالان شبکه های اجتماعی از دوگانگی غرب در موضوع زلزله

خشم فعالان شبکه های اجتماعی از دوگانگی غرب در موضوع زلزله
سه شنبه 25 بهمن 1401 - 14:10

برخوردهای دوگانه غرب در رابطه با ارسال کمک ها برای زلزله زدگان در سوریه و ترکیه با موج گسترده انتقادات در شبکه های اجتماعی همراه بوده است.

العالم ترکیه

با وقوع هر حادثه یا بحران بزرگ در جهان به ویژه در منطقه ، برخوردهای دوگانه غرب در قبال کشورهای منطقه آشکار می شود. زمین لرزه ای که روز دوشنبه گذشته ، سوریه و ترکیه را لرزاند، به گفته ی فعالان شبکه های اجتماعی بار دیگر پرده از نفاق غرب و دورویی غرب به ویژه در رابطه با ارسال کمک ها به مناطق آسیب دیده برداشت.

دیوید هرست، روزنامه‌نگار بریتانیایی، این واقعیت را با بیان اینکه غرب باید شرمنده باشد، خلاصه کرد، "قیس " نیز درباره این موضوع درتوییتر نوشت: «حتی بلایای طبیعی در سوریه نفاق غرب و سازمان ملل را نشان داد زیرا آن ها گذرگاه باب الهوی را بستند و مردم زیر آوار جان باختند » و از رسیدن کمک ها و تجهیزات جلوگیری کردند.

ثروت رافائل در توضیح این موضوع نوشت: خون زلزله زدگان سوریه بر گردن غرب و آمریکاست که هفت روز فقط تماشا کردند تا اجازه کمک های اندک به سوریه بیاید، لعنت خدا بر شما باد. لعنت به حقوق بشری که بدان اعتقاد دارید .. ای وحشی ها

"هشام رجبانی" در توئیتی درباره این موضوع نوشت: ترکیه کشوری است که در منطقه و ناتو جایگاهی دارد ، فقط برای حفظ آبرو از غرب کمک دریافت کرد و من تقریباً مطمئن هستم که آنچه مردم کشورهای مسلمان با وجود فقر جمع آوری کردند ، ده‌ها برابر بیشتر از آن چیزی است که دولتهای آزاد جهان جمع آوری کردند ، چه برسد به آن چیزی که به زلزله زدگان سوریه رسیده است .»

پربیننده ترین خبرها