بایدن  'لیزا جانسون' را به عنوان سفیر جدید آمریکا در لبنان معرفی کرد

بایدن  'لیزا جانسون' را به عنوان سفیر جدید آمریکا در لبنان معرفی کرد
سه شنبه 25 بهمن 1401 - 22:27

کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، "لیزا جانسون" را به عنوان سفیر جدید این کشور  در لبنان معرفی کرده است تا جانشین "دوروتی شیا"  شود.

العالم - آمریکا

کاخ سفید روز سه شنبه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد، بایدن جانسون را که در حال حاضر به عنوان معاون دستیار وزیر امور خارجه در امور اروپا و آسیا در دفتر بین‌المللی مواد مخدر و امور اجرای قانون در وزارت امور خارجه آمریکا خدمت می‌کند، به عنوان سفیر آمریکا در لبنان معرفی کرده است.

شیا ، سفیر فعلی آمریکا در لبنان در سال ۲۰۲۰ توسط دولت دونالد ترامپ منصوب شد. او در ژانویه به عنوان معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل و شورای امنیت معرفی شد.

جانسون قبل از آغاز به کار باید توسط سنا تایید شود. وی پیش از این به عنوان معاون رییس و مشاور امور بین الملل در دانشگاه ملی جنگ خدمت کرده است.

او همچنین از ژانویه ۲۰۱۸ تا ژوئیه ۲۰۲۱ به عنوان سفیر آمریکا در جمهوری نامیبیا و کاردار این کشور در ناسائو، باهاما از ۲۰۱۴-۲۰۱۷ خدمت کرده است .

لیزا جانسون ۵۶ ساله بر خلاف برخی سفرای سابق آمریکا در لبنان، از سابقه قابل توجهی در دستگاه سیاست خارجی آمریکا در مناصب حساس برخوردار است و در مقاطعی، نقش های حساسی را ایفا کرده که مهم ترین آنها می توان به نمایندگی آمریکا در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) و فعالیت دیپلماتیک در لبنان، پاکستان، لوآندا، آنگولا، پروتوریا و آفریقای جنوبی اشاره کرد.

وی همچنین در سالهای اخیر سفیر آمریکا در کشورهای نامیبیا و باهاماس بوده است.

جانسون همچنین مدیر شورای امنیت ملی در امور خاورمیانه و مسئول میز نظامی – سیاسی رژیم صهیونیستی در دفتر امور خاور نزدیک وزارت خارجه آمریکا و مسئول میز آفریقا و خاورمیانه در دفتر مبارزه با مواد مخدر و معاون ریاست دانشگاه جنگ ارتش آمریکا را در پرونده خود دارد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها