رنج و مشکلات اهالی لاذقیه بعد از وقوع زلزله

چهارشنبه 26 بهمن 1401 - 17:56

شمار قربانیان زلزله ویرانگر در استان لاذقیه سوریه به بیش از ۸۰۰ کشته و دست‌کم ۱۲۰۰ زخمی افزایش یافته است. همزمان تیم‌های امدادرسانی عملیات خارج کردن اجساد قربانیان از زیر آوارها را ادامه می‌دهند.

العالم- سوریه

سازمان‌های دولتی در سوریه شبانه‌روز در تلاشند تا درد و رنج و مشکلات نجات‌یافتگان از زلزله ۶ نوامبر را کاهش دهند. در حالی‌که زلزله در این استان حدود ۲ هزار کشته و زخمی بر جای گذاشته، بیش از ۱۵۰ هزار نیز بر اثر این حادثه آواره و مصیبت‌زده شده‌ اند. از سوی دیگر، ماشین‌آلات سنگین ۲۴ ساعته مشغول آواربرداری هستند.

تیم تصویربرداری شبکه العالم به شهرک "اسطامو" در حومه لاذقیه رفته است. گزارش‌ها حاکی است به دنبال فرو ریختن ۱۴ ساختمان در این منطقه در اثر زلزله، ۵۴ نفر جان‌شان را از دست دادند و بیش از یکصد نفر زخمی شده‌اند. آمار تلفات به قدری زیاد است که درخواست‌ها برای لغو محاصره و مسئولیت‌پذیری جامعه جهانی درقبال این فاجعه در سوریه بیشتر شده است.

تعداد کاروان‌های امدادرسانی که محاصره را شکسته‌اند ، نیز خیلی ناچیز است و به نظر می‌رسد این زلزله، وجدان برخی‌ها را برای امداد و کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان تکان نداده است.

اما از سوی دیگر، محموله‌های کمک‌رسانی از سوی ایران، حزب‌الله لبنان و الحشد الشعبی عراق وارد سوریه شده‌اند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها