فرافکنی جدید آمریکا در مورد «بزرگترین خطر در منطقه خلیج فارس»

فرافکنی جدید آمریکا در مورد «بزرگترین خطر در منطقه خلیج فارس»
پنج‌شنبه 27 بهمن 1401 - 12:11

مقامات کاخ سفید در ادامه فرافکنی‌ها در مورد ریشه مشکلات منطقه خاورمیانه و تداوم سیاست‌های ایران هراسانه خود، بار دیگر ایران را متهم کردند و مدعی شدند که بزرگترین خطر برای این منطقه است.

العالم - آمریکا

جان مور سخنگوی ستاد تروریستی فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به «سنتکام»، روز پنج‌شنبه در گفتگو با پایگاه خبری «العین» امارات، مدعی شد که ایران بزرگترین خطر است و واشنگتن در کنار کشورهای خلیج فارس در برابر هر تهدیدی علیه سرزمین ها یا مردمانشان می ایستد.

به زعم مور، آمریکا به تعهدات خود در قبال شرکایش در منطقه پایبند است زیرا چنین مشارکتی برای امنیت و ثبات منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است.

سخنگوی ستاد تروریستی سنتکام همچنین بر تعهد کشورش نسبت به آنچه ارتقای صلح و امنیت در منطقه خواند، تاکید کرد.

به ادعای وی، «تهران به نیروهای نیابتی خود در منطقه تسلیحات و به آنها برای انجام اقدامات تروریستی برای تضعیف دولت‌های محلی رهنمون می‌دهد».

این مقام نظامی ارتش تروریستی آمریکا بدون اشاره به سیاست های ویرانگر کاخ سفید در چند دهه گذشته در خاورمیانه و راه اندازی چندین جنگ خونین و برقراری شدیدترین تحریم های ضد انسانی علیه ملل منطقه، بار دیگر مدعی شد که «ما دائماً جریان‌های تهدید را در منطقه رصد می‌کنیم و با شرکای خود از جمله نیروهای مسلح عربستان در تماس دائمی هستیم و در صورت لزوم از اتخاذ تدابیری برای دفاع از نیروهای خود یا شرکای خود در منطقه تردید نخواهیم کرد و از جمله در برابر هر گونه تهدید علیه ابوظبی در کنارش خواهیم ایستاد».

ایرنا

پربیننده ترین خبرها